בני זוג מצפון הארץ נשואים כבר 15 שנים, הבעל מתחום הטכנולוגיה במקצועו והאישה מהתחום המשפטי. לדבריה מאז ה-7 באוקטובר בשנה שעברה, בעלה נמצא לסירוגין במילואים. לאחרונה הוא שוחרר וגויס שוב לפני כשבועיים למילואים, הפעם לגזרה הצפונית. 

האישה, באמצעות עורכת הדין שרין סולן, טוענת כי היא מצויה בחרדה לשלום בעלה ויותר מזה - היא קורסת תחת העומס והפחדים הנלווים בטיפול בשלושת ילדיהם. לדבריה, היא דיברה אל ליבו של בעלה כדי שימנע מלהתגייס הפעם למילואים, לפחות בתקופה הזו אבל הוא מסרב. "'אני לא נוטש את החברים שלי ביחידה בימים האלה, את תסתדרי', הוא אמר לי".

חיילי מילואים ברמת הגולן, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: איל מרגולין, פלאש 90)
חיילי מילואים ברמת הגולן, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: איל מרגולין, פלאש 90)

אחרי סירובו של הבעל, פנתה האישה לקצין העיר והפצירה בו לשחרר את בעלה מהמילואים. הפניה הזו עוררה כעס רב אצל הבעל שהבהיר כי ההחלטה שלו היא סופית. האישה כתבה, בין היתר, לקצין העיר: "אני בהתקפי חרדה כבר חודשים ארוכים, קורסת תחת העומס. אם בעלי לא חוזר הביתה הוא לא ימצא אותי ואת הילדים". 

עו''ד שרין סולן (יושבת) (צילום: יח''צ)
עו''ד שרין סולן (יושבת) (צילום: יח''צ)

הבעל לא מוכן להשתחרר ממילואים, למרות שהוצע לו על ידי הצבא לטובת שלום בית להשתחרר לחודש ימים אבל הוא מסרב. "התקפי החרדה האלה צריכים להיות מטופלים לא על ידי עזיבה שלי את החברים שנלחמים, אלא על ידי טיפול אמיתי. אני אוהב את אשתי אבל אסור שהמצב יגיע לכך שהחרדות ינצחו את ההתנהלות הנכונה בבית".

בני הזוג הופנו כמקובל ליישוב סכסוך. עוה"ד סולן הבהירה כי "במקרה הזה טיפול זוגי יכול למנוע גירושין וזו המלצתי ללקוחה, עכשיו הדבר תלוי גם בבעל".