ניק נורוויץ, סטודנט באוניברסיטת הרווארד שבמסצ'וסטס ארה"ב, לקח על עצמו אתגר - לאכול 720 ביצים בארבעה שבועות כדי לבדוק כיצד זה ישפיע על רמות הכולסטרול שלו. במשך זמן רב סברו שיותר מדי ביצים מזיקות לבריאות, ושהן יכולות להעלות את רמות הכולסטרול ולגרום לבעיות לב. אך בשנים האחרונות, הדבר הוטל בספק.

נורוויץ היה משוכנע שרמות ה-LDL שלו – שנחשבות ל"כולסטרול רע" – בעצם ירדו אם יאכל את ביצה אחת בכל שעה במשך חודש. לכן, הוא יצא לניסוי תזונתי כדי לגלות את התוצאה. נורוויץ פרסם את התוצאות של הניסוי שלו ביוטיוב והסרטון זכה ל-185,000 צפיות. 

הכלה הייתה בהלם: אמו של החתן לבשה שמלה לבנה - וזה לא הכל

הוא לא ציין אילו מזונות נוספים הוא אכל מלבד ביצים, ולא מה הייתה שגרת האימון היומית שלו. אך הוא אמר שכעבור השבועיים הראשונים, הוא החל גם לאכול כמות של 60 גרם פחמימות ביום – המקבילה לשתי בננות. נורוויץ הסביר כיצד זה יכול לעזור להוריד עוד יותר את רמות הכולסטרול.

כאשר שיתף את ממצאיו, אמר: "הנחתי שאכילת 720 ביצים בחודש, מה שמעיד על 133,200 מ"ג כולסטרול, לא תעלה את רמות הכולסטרול שלי. במיוחד". ואכן, זה לא קרה, אפילו לא במעט. "למרות שהצריכה התזונתית שלי של כולסטרול עלתה פי חמש, רמות ה-LDL שלי למעשה ירדו". הוסיף.

מדענים ורופאים רבים הזהירו בעבר שאכילת ביצים עשויה לגרום לעלייה ברמות ה-LDL ולהגביר את הסיכון לסיבוכים בריאותיים, משום שכולסטרול יכול להצטבר  בעורקים ולהעלות את הסיכוי למחלות לב ולשבץ. אך נורוויץ גילה שרמות ה-LDL שלו ירדו ב-18 אחוזים לאחר ניסוי בן חודש.

ד"ר נורוויץ זכה לשבחים על מחקרו במדור התגובות לסרטון, והרבה אנשים שיתפו כיצד הם יכולים "לתמוך באכילת יותר ביצים". צופה אחד כתב: "לחצתי כי ידעתי שרמות ה-LDL שלך לא יעלו, ואני רוצה לשתף את הסרטון הזה עם כמה מבני המשפחה שלי שמוטרדים שאני אוכל כל כך הרבה ביצים ובשר!" צופה אחר הגיב: "אכלתי ביצים כמעט כל יום במשך 67 שנות חיי, בכל התקופות הטובות/רעות, מעולם לא ויתרתי עליהן. ואני בריא מאוד, ללא ביקור אצל רופאים, ללא תרופות".