מסתבר שישנן דרכים פשוטות ומפתיעות להגביר את החשק המיני. מחקרים שונים מצביעים על כך שגורמים יומיומיים ובלתי צפויים עשויים להשפיע על החשק המיני שלנו. אך מהם הגורמים הפחות מוכרים שעשויים לעשות את העבודה?

לורה סטוט, עיתונאית בריטית המתמחה בנושאי בריאות ואורח חיים, חוקרת כמה מהממריצים המיניים המפתיעים ביותר, החל מסלק ושיבולת שועל ועד - תאמינו או לא - ריח של זיעה. במאמר ל-The Sun היא חשפה שבע דרכים בלתי צפויות שעשויות להצית מחדש את הלהט בחיי האהבה שלכם, ומספקת מידע מרתק על הקשר המפתיע בין פרטים יומיומיים לבין התשוקה המינית.

כך תגבירו את החשק המיני שלכם (צילום: אינג'אימג')
כך תגבירו את החשק המיני שלכם (צילום: אינג'אימג')

1. זיעת בית השחי

מחקר מאוניברסיטת קליפורניה מצא שריח של בית שחי עשוי להגביר את התשוקה אצל המין הנשי. האנדרוסטנול, פרומון המצוי בזיעה גברית, נמצא כמעלה את רמות הקורטיזול אצל נשים, מה שמוביל לעוררות מינית מוגברת למשך עד שעה.

2. צפייה בתמונות של בן/בת הזוג

מחקרים בתחום הנוירולוגיה מראים שהסתכלות על תמונה של בן/בת הזוג במשך 30 שניות יכולה להעלות את רמות הדופמין ולהגביר את החשק המיני.

3. אכילת סלק

מחקרים תזונתיים מצביעים על כך שסלק עשיר בנוגדי חמצון שמגבירים את זרימת הדם לאיברי המין, מה שעשוי להגביר את התאווה ולשפר את הביצועים המיניים.

4. ריחות יומיומיים

מחקר שנערך במעבדת ריחות מצא שריחות כמו דלק, צבע, דיו, עור ותותים נמצאו כמעוררים נשים מינית. עבור גברים, ריחות של וניל, פלפל שחור או ארוחת ערב צלויה עשויים להגביר את החשק.

5. שיבולת שועל

מחקרים תזונתיים מראים ששיבולת שועל מכילה חומצת אמינו L-ארגינין המגבירה את זרימת הדם לאיברי המין ומעלה את רמות הטסטוסטרון, מה שעשוי להגביר את החשק המיני אצל נשים ולסייע לגברים עם בעיות זקפה.

מזונות שמגבירים את החשק המיני, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
מזונות שמגבירים את החשק המיני, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

6. יין אדום

מחקר משנת 2009 קשר צריכה מתונה של יין אדום לתשוקה מינית גבוהה יותר ותפקוד מיני משופר. נוגדי החמצון ביין עשויים לסייע לגברים להחזיק מעמד זמן רב יותר.

7. אוכל מהיר

סקר תזונה שפורסם לאחרונה מצא שמאכלים כמו פיש אנד צ'יפס וקארי נמצאו כמגבירים את החשק המיני. מחקר נוסף הראה שזוגות שאכלו דגים פעמיים בשבוע או יותר קיימו יחסי מין בתדירות גבוהה יותר ב-22%. תבלינים כמו גרגרנית יוונית (חילבה) נמצאו כמגבירים את הגירוי המיני ב-26% אצל שני המינים.

חשוב לציין כי המידע המובא כאן מבוסס על מחקרים שונים ועל הדיווח של לורה סטוט. תמיד מומלץ להתייעץ עם רופא לפני שינויים משמעותיים בתזונה או באורח החיים, במיוחד אם יש לכם בעיות רפואיות.