ריקי קיטרו, המתקשרת שהפכה השנה את המדינה בתחזיותיה בטיקטוק עם תחזיות לשנה החדשה: "ביבי חולה, יורשע ויגמור בעסקת טיעון, בנט יחזור לתפקיד ראש הממשלה, עד סוף השנה המפונים והחטופים יחזרו ויוחזרו, יהיו עוד הרבה חיסולים, קמלה האריס תזכה בנשיאות ארה״ב ויהיה שלום עם איראן".

"אני כל הזמן מקבלת מידע," מספרת קיטרו. "יש כמה דרכים לקבל מידע. אחד, כל היום אני שומעת 'אוקיי, פה יהיה פיגוע בתל אביב, פיגוע ברמת גן'." המתקשרת, שמכנה את יכולותיה "החברים שלי בשמיים", מתארת את החוויה של קבלת מידע באופן תמידי. "אני קוראת לזה, קודם כל 'התוכנית שלי...', אני אומרת שזה החברים שלי בשמיים. אני אף פעם לא מספרת מי מלווה, מה מלווה, איך מעבירים." היא מציינת שהמידע יכול להגיע בכל רגע, בכל מקום ובכל פעולה ביום.

אבי שושן מראיין את המתקשרת ריקי קיטרו (צילום :מעריב אונליין)

למרות האתגרים הכרוכים בקבלת מידע באופן תמידי, קיטרו מדגישה שהיא מעולם לא התביישה ביכולותיה. "אף פעם לא התביישתי במה שאני", היא אומרת. "אני יודעת שעברתי ואני עוברת מבחנים". היא מסבירה שהקשיים שחוותה בחייה הם חלק מהדרך שהובילה אותה ליכולותיה הנוכחיות. "אמרו לי בפירוש: עברת כל מה שאדם יכול לעבור בגוף, בנפש, בכסף, כדי שלא יהיה מצב שישב מולך אדם ויוכל להגיד לך 'את לא מבינה מה זה'".

היא מדגישה את החשיבות של אמירת האמת בעבודתה. "מי שמגיע אליי לא יכול להיכנס אם הוא לא יודע שאני אומרת את האמת", היא מסבירה. "אני לא אענה, אנשים שרצו לשמוע מה שהם רוצים לשמוע, אני יכולה לתת להם זכות בחירה". למרות זאת, קיטרו מודה שהיו מקרים של תגובות קשות לנבואותיה. "היו הרבה יותר מזה. איומים, דברים, פולסא דנורא עשו עליי", היא מספרת.

היא מדגישה את האחריות שהיא חשה כלפי האנשים שפונים אליה. "אכפת לי מאוד כי אני יודעת שכשאני דיברתי, הצלתי מישהו". המתקשרת גם מתייחסת לאמונתה הדתית ולתפקידו של אלוהים בחיינו. "אלוהים יעזור וישמור עלינו, אבל אלוהים העניש אותנו. העם הנבחר הפך להיות כלום", אמרה.

קיטרו, הידועה בחיזוייה, מזהירה מפני סכנות קרובות ושינויים דרמטיים בזירה הפוליטית והביטחונית: "אנחנו צפויים שוב לחדירות מירדן וממצרים. בכל אחת מהמדינות האלה יהיה ניסיון למהפך. מלך ירדן לא יישאר בכיסא שלו הרבה זמן." היא מוסיפה כי צפויה מלחמה אזורית כוללת, כולל מלחמת לבנון שלישית ואינתיפאדה שלישית.

המתקשרת ריקי קיטרו (צילום: מעריב אונליין)
המתקשרת ריקי קיטרו (צילום: מעריב אונליין)

בזירה הפוליטית הפנימית, קיטרו חוזה שינויים משמעותיים. "הבחירות הקרובות צפויות להפתיע מאוד," היא אומרת. "יהיו שיתופי פעולה בלתי רגילים בין מנהיגים שונים." לדבריה, יאיר לפיד צפוי לחזור לתפקיד מרכזי, ואישים כמו נפתלי בנט, יאיר גולן, אביגדור ליברמן ובני גנץ יהיו מעורבים בהנהגה העתידית.

לגבי ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו, קיטרו טוענת כי "הוא לא בריא" וכי מצבו "יהיה הרבה יותר גרוע". היא אף חוזרת על "נבואה" ישנה לפיה נתניהו "יעזוב את הארץ, יגיע לעסקת טיעון ויעזוב את אשתו". בנוגע למצב הכלכלי, היא צופה תקופה קשה. "המדינה אמורה להיות בתקופה שחורה", אך הוסיפה כי הכלכלה צפויה להתחיל להשתקם ב-2025-2026.

למרות הביקורת והספקנות שהיא נתקלת בהן, קיטרו עומדת מאחורי יכולותיה ומאמינה בחשיבות של השימוש בהן לטובת אחרים. היא רואה את עצמה כשליחה, מעבירה מסרים חשובים שעשויים להציל חיים או לשנות את מהלך האירועים.

בסופו של דבר, הסיפור של ריקי קיטרו הוא סיפור על אמונה, התמדה ואומץ. למרות הספקנות והביקורת, היא ממשיכה להאמין ביכולותיה ולהשתמש בהן כדי לעזור לאחרים. בתקופה של אי-ודאות ופחד, היא מציעה פרספקטיבה אחרת - כזו שמאמינה שיש כוחות גדולים יותר הפועלים בעולמנו.

עם זאת, חשוב לציין שהאמונה בכוחות על-טבעיים היא עניין אישי ושנוי במחלוקת. בעוד שרבים מוצאים נחמה ומשמעות באמונה זו, אחרים מעדיפים להסתמך על מדע והגיון. בסופו של דבר, כל אחד צריך למצוא את הדרך שלו להתמודד עם אתגרי החיים והעולם סביבנו.

ככל שהמצב הביטחוני בישראל ממשיך להיות מתוח, סביר להניח שאנשים כמו ריקי קיטרו ימשיכו למשוך תשומת לב. בין אם מאמינים ביכולותיה ובין אם לא, אין ספק שהיא מייצגת תופעה מעניינת ומורכבת בחברה הישראלית - כזו שמשלבת אמונה עתיקה עם מציאות מודרנית מאתגרת.