גבר בן 37 מאוסטריה, קטע לעצמו את הפין בעזרת גרזן לאחר שצרך כמות גדולה של "פטריות קסם" פסיכדליות, כך לפי דיווח. למרבה המזל, רופאים הצליחו לחבר מחדש את האיבר הכרות.

על פי PsyPost.org, סיפורו המזעזע של המטופל הוא הראשון מסוגו, וכעת הוא מפורט בכתב העת הרפואי Mega Journal of Surgery. בזמן האירוע הפסיכוטי שלו, סבל הגבר מדיכאון ושתה כמות גדולה של אלכוהול.

פטריות. אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
פטריות. אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

פסילוציבין היא תרכובת טבעית הנמצאת ב"פטריות הזיה" בעלת יכולת לגרום להזיות אצל בני אדם לאחר צריכתן. הוא פועל על ידי שינוי קולטני הסרוטונין במוח, משפיע על החושים ומגביר את הרגשות. לאורך ההיסטוריה, תרבויות ילידיות רבות השתמשו בסם בטקסים רוחניים וטיהור נפשי.

בשנים האחרונות, הרפואה הקונבנציונלית החלה להתעניין ביתרונות הטיפוליים של פטריות הפסילוציבין לאחר שמחקרים הראו כי הם יכולים לעזור לטפל בחולים הסובלים ממצוקה פסיכולוגית כגון דיכאון, חרדה, התמכרות ופוסט טראומה (PTSD).

עם זאת, המטופל בדוח החדש לא מצא הקלה מסוג זה לאחר שצרך את החומר ללא פיקוח רפואי במטרה לטפל בבריאות הנפשית הלקויה שלו. זהו המקרה המתועד הראשון של תסמונת קלינגזור הקשורה לפסילוציבין, שבו אדם עם הפרעה פסיכולוגית פוגע בעצמו באיברי המין שלו.

צוות בית החולים Feldkirch באוסטריה דיווח כי המטופל, ששהה לבדו בבית הנופש בזמן האירוע, אכל ארבע עד חמש פטריות מיובשות, מה שגרם לו לפרק פסיכוטי קצר שבו השתמש בגרזן כדי לחתוך את הפין שלו לחלקים מרובים.

פטריות, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
פטריות, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

בהמשך, הוא אותר על ידי תושב מקומי לאחר שיצא מביתו לחפש עזרה. הוא הגיע לבית החולים הקרוב במצב קריטי כ-5 שעות לאחר האירוע המזעזע. הזירה המחרידה חשפה בפני הרופאים שהגבר ניסה לקשור חתיכת בד סביב הפין שלו כדי לחסום את זרימת הדם והניח את שאר האיבר בצנצנת מלאה קלקר.

הרופאים נאלצו לנקות בזהירות את האיבר הכרות שזוהם על ידי לכלוך, והצליחו לתקן את הקצה וכ-5 ס"מ מהגוף. חלקים אחרים היו פגומים מדי מכדי לחברם מחדש.

המטופל לא הצליח לשחזר לחלוטין את האירוע הנוראי. מיד לאחר הניתוח, הוא טופל על ידי אנשי מקצוע בתחום הפסיכיאטריה מכיוון שהוא המשיך לסבול מהתקפי פסיכוזה במשך כשבוע לאחר מכן. בתהליך ההחלמה, הוא המשיך לטיפול במחלקת האורולוגיה. הוא סבל מסיבוכים הכוללים נמק (מוות של רקמת עור), שהחלים עם הזמן. למרבה המזל, תוך מספר חודשים מהניתוח, הוא גם השיב את תפקוד הזקפה והשתן שלו.