נוסעים בטיסה של חברת התעופה Qantas שהמריאה מאוסטרליה ליפן, נחשפו לחוויה מביכה ובלתי צפויה כאשר תקלה במערכת הבידור של המטוס גרמה להקרנת סרט בעל תוכן מיני בוטה על כל מסכי המטוס.

הסרט "Daddio", המכיל סצנות עירום מיניות מפורשות, הוקרן ללא אפשרות לכבותו, מה שהוביל לאי-נוחות רבה בקרב הנוסעים, במיוחד עבור משפחות עם ילדים. האירוע התרחש כאשר בעיה טכנית מנעה מהנוסעים לבחור סרטים באופן עצמאי.

טיסה, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
טיסה, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

צוות המטוס בחר סרט אחד להקרנה על כל המסכים אך לרוע המזל, הסרט שנבחר היה "Daddio", אשר כלל תכנים מיניים בוטים ועירום גרפי. נוסעים דיווחו כי לקח כשעה עד שהצוות הצליח להחליף את הסרט לתוכן ידידותי יותר למשפחות.

בתגובה לאירוע, חברת Qantas אישרה את התקרית והתנצלה בפני הנוסעים. החברה הבהירה כי הסרט לא התאים להקרנה בטיסה וכי היא בוחנת את תהליך בחירת הסרט. בנוסף, צוין כי בדרך כלל, במקרים של תקלה טכנית, נבחר סרט המתאים לכל המשפחה להקרנה.

מחלקת תיירים במטוס, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
מחלקת תיירים במטוס, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

אירוע זה עורר דיון ציבורי על נהלי הבטיחות והתוכן במערכות הבידור בטיסות ועל האחריות של חברות התעופה בבחירת תכנים מתאימים לכלל הנוסעים. התקרית מדגישה את הצורך בפרוטוקולים ברורים ובבקרת איכות קפדנית בכל הנוגע לתוכן המוצג בטיסות, במיוחד במצבים של תקלות טכניות.