גבר בתחילת שנות ה-30 לחייו, פנה באופן אנונימי ליועצת הזוגיות של ה-The Sun הבריטי DEIDRE, ובפנייתו כתב לה כי נקלע למצב מורכב עם בת הזוג שלו וכי אינו יודע מה עליו לעשות כעת.

"אני בן 32 ובת זוגי בת 29", כתב האנונימי. "אנחנו יחד כבר שמונה שנים וגרים באותו בית. לאורך השנים, גילינו פער משמעותי בחשק המיני שלנו - שלי נמוך מאוד ושלה גבוה במיוחד".

יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)
יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)

"כדי לגשר על הפער הזה", הסביר: "הסכמתי שהיא תקיים יחסים אינטימיים עם גברים אחרים. היא מעולם לא הסתירה את מעשיה ממני, ואפילו קיימה יחסים עם גבר אחר בביתנו המשותף".

הוא המשיך: "למרות שאיני שלם עם המצב, אני מקבל אותו מתוך חשש שאם אתנגד, היא תעזוב אותי. ואכן, מוקדם יותר השנה היא עזבה אותי זמנית לטובת גבר שהכירה בעבודה. כשחזרה, הודתה שאינה בטוחה עם מי היא רוצה להיות. למרות הכאב, שמחתי לקבלה בחזרה".

"מה שמטריד אותי כעת הוא החשש מתגובת הסביבה אם יגלו על אופי הזוגיות שלנו. אני חושש שאאלץ לסיים את הקשר כדי לשמור על כבודי, למרות שאיני רוצה בכך. אני מודע לכך שהיא ככל הנראה לא תשנה את התנהגותה, ואני דואג שיום אחד היא תמצא מישהו אחר ותעזוב אותי לתמיד. אני מרגיש אבוד ולא יודע כיצד לפעול", סיכם האנונימי.

פתיחת הקשר הורידה לו את הביטחון (צילום: אינג'אימג')
פתיחת הקשר הורידה לו את הביטחון (צילום: אינג'אימג')

יועצת הזוגיות DEIDRE, השיבה לו: "המצב שתיארת מעיד על מערכת יחסים מורכבת ובעייתית. חשוב להבין שהבעיה העיקרית אינה מה יחשבו אחרים, אלא איך אתה מרגיש בתוך מערכת היחסים הזו. ניכר כי אתה סובל מחוסר ביטחון וכי אינך מאושר בקשר הנוכחי. במקום להתמודד עם הפערים ביניכם, אתה מאפשר מצב שפוגע בך רגשית".

היא המשיכה: "חשק מיני נמוך אינו סיבה לקבל יחס פוגעני או בגידות. מומלץ לך לפנות לייעוץ זוגי - הן לבד והן עם בת זוגך - כדי לדון בבעיות העומדות בבסיס הקשר שלכם ולמצוא פתרונות בריאים יותר עבור שניכם. בנוסף, כדאי שתעבוד על הערכתך העצמית. זכור שאתה ראוי ליחס מכבד ולאהבה, ללא תנאים או פשרות שפוגעות בך".