יש סיבה לכך שהשירותים הציבוריים מצוידים במושבים בצורת U בניגוד למושבים בצורת O שתמצאו אתלכם בבית. במשך זמן רב התפיסה הרווחת הייתה שצורת הפרסה יכולה להיות למטרות היגיינה - כדי לא לבוא במגע עם נוזלי הגוף של מישהו אחר או היכן שחלקי הגוף הרגישים שלו נגעו. סיבה נפוצה נוספת שנלקחה בחשבון, היא למנוע את שחיקת החרסינה על ידי השתן. נטען גם שהמושב הקדמי הפתוח מתאים יותר לצורות גוף וגדלים שונים מהמושב הסגור. כעת, תעלומת האסלות נפתרה.

"מושבים קדמיים פתוחים וקערות המתקנים המוגדלות ממזערים את הסיכון שהמשתמש יבוא במגע עם זיהום אפשרי ממשתמש קודם", כך אמר הוגו אגילר, סגן נשיא בכיר לקודים ותקנים באיגוד הבינלאומי של פקידי אינסטלציה ומכניים (IAPMO).

קוד האינסטלציה האחיד של IAPMO קובע במפורש, ששירותים המשמשים את הציבור דורשים את המושבים הקדמיים הפתוחים, ואם לא, חובה עליהם להיות בעלי מכשירי כיסוי אוטומטיים לכיסוי מושבים. עם זאת, לא כל מדינה פועלת לפי אותן תקנות אינסטלציה.

"יש פתח מונע ממושב האסלה להיות מזוהם, במיוחד בזמן מתן שתן", על פי פוסט בבלוג של האגודה האמריקאית למהנדסי אינסטלציה, שגם הסביר כי המושב בצורת U נוצר במקור בשביל שיהיה קל יותר לנקות. "זה גם מונע מגע של איברי המין עם המושב".