ארכיאולוגים גילו בית ובו עיטורי קיר מרהיבים, בהם גם כמה אירוטיים במיוחד. הבית ממוקם ברובע המרכזי של העיר פומפיי הרומית והעתיקה, הבית קטן מהרגיל וחסרה בו באופן יוצא דופן את החצר המרכזית הפתוחה - המכונה אטריום - חצר האופיינית לארכיטקטורה הרומית, מסרו הארכיאולוגים. 

פומפיי נהרסה בהתפרצות הר וזוב בשנת 79 לספירה כאשר בנייניו ואלפי תושביו נקברו מתחת לשכבות של אפר ואבן ספוג. ציפוי זה שימר בצורה מושלמת את העיר במשך אלפי שנים, מה שהופך אותה לאחד מהאתרים הארכיאולוגיים החשובים בעולם מכיוון שהוא מציע הצצה חסרת תקדים על חיי היומיום של הרומאים.

תגלית אחרונה זו מדגישה את הקישוטים המעוטרים מהם נהנו הרומאים העשירים בבתיהם. ציור מרובע קטן אחד המוצב על קיר צבוע כחול מתאר יחסי מין בין סאטיר - בריות מהמיתולוגיה היוונית שמחציתן אדם ומחציתן תיש, לבין נימפה שלפי המיתולוגיה היוונית היו חצי אל וחצי בנות תמותה. בעוד שציור אחר מציג את היפוליטוס, בנו של המלך היווני המיתולוגי תזאוס, ואת אמו החורגת פידרה שהתאהבה בו לפני שהתאבדה כשדחה אותה.

עיטורי קיר אירוטיים (צילום:   Andy Rain - Pool/Getty Images,REUTERS)
עיטורי קיר אירוטיים (צילום: Andy Rain - Pool/Getty Images,REUTERS)

ציורי קיר ארוטיים ומשוכללים כמו אלו נחשפו בפומפיי בעבר. בית אחד מכוסה בציורי קיר ארוטיים נפתח מחדש לציבור בינואר 2023 לאחר שנסגר במשך 20 שנה בעוד אתר אחר המתאר סצנה אירוטית מהמיתוס היווני "לדה והברבור" נחשף ב-2018.