סרטון טיקטוק של קפה מילאנו, הממוקם בעיירה מידלבורו במדינת מסצ'וסטס, הפך לתופעה ויראלית כשתיעד לקוחות רוקדים בתמורה לקפה חינם. הסרטון צבר למעלה מחמישה מיליון צפיות תוך יומיים בלבד, והביא לתוספת מרשימה של 10,000 עוקבים חדשים לחשבון.

המצב הכלכלי הנוכחי, המאופיין באינפלציה ויוקר מחיה גואה, מוביל יותר ויותר צרכנים להדק את החגורה ולהימנע מקניית מזון ושתייה מחוץ לבית. מגמה זו פוגעת במיוחד בעסקים הקטנים, אשר נאלצים לחפש דרכים יצירתיות ומקוריות להחזיר את הלקוחות, במקום להסתמך על שיטות שיווק מסורתיות. קפה מילאנו, בית קפה שכונתי במידלבורו, מצא פתרון מקורי כשהציע קפה חינם ללקוחות שיכנסו למקום בריקוד.

ג'וש ראשיד, בעל בית הקפה, הציב שלט בכניסה המודיע כי לקוחות שירקדו במשך חמש שניות יזכו בקפה חינם, כפי שדווח ב-CNN. השלט גם הבהיר שהמשתתפים יצולמו ויופיעו ברשתות החברתיות של בית הקפה. הסרטון שפורסם בחשבון הטיקטוק של קפה מילאנו (Coffee Milano Cafe) בשבוע שעבר זכה למספר הצפיות המרשים.

מומחי שיווק מדגישים כי עסקים קטנים חייבים להגביר את נוכחותם ברשתות החברתיות ובפלטפורמות עם קהל רחב של לקוחות פוטנציאליים. ראשיד מספר כי לפני מספר שבועות החליט לרענן את אסטרטגיית השיווק שלו, והצוות בבית הקפה הקטן החל ליצור סרטונים קצרים ומשעשעים.

"אנחנו בעולם דיגיטלי, וההצלחה של הקמפיין הזה מראה שוב עד כמה חשובה הנוכחות שלנו כבעלי עסקים ברשתות החברתיות", אמר ראשיד. בעקבות ההצלחה, הוא החליט להפוך את המבצע לאירוע חודשי קבוע, ומתכנן להטמין "ביצי פסחא" ברשתות החברתיות של העסק שירמזו על מבצעים עתידיים נוספים.

קריסטן שיי, מנהלת הרשתות החברתיות בארגון ללא מטרות רווח המסייע לעסקים קטנים, מסכמת: "כשיש לך רגע ויראלי, זה סימן שאתה עושה משהו נכון", ומוסיפה כי "לפעמים מספיק להיות קצת יותר משוחרר וקליל כדי שהקהל יגיב לכך בחיוב".