חברת הספנות "Virgin Voyages" כבר קיימת עשור והספיקה לקיים מספר לא מבוטל של קרוזים ברחבי העולם. עם זאת, מסתבר שהוותק לא מנע ממנה לבצע טריק שיווקי שעורר סנסציה בקרב נוסעיה.
בכתבה מקיפה שכתב התיירות של עיתון "הטלגרף", ג'ני סאותא'ן, פרסם אמש (שישי) ציין כי בשלוש השנים שחלפו מאז הקורונה, תקופה בה כזכור ענף התיירות הושבת, הספיקה "Virgin Voyages" לאמץ לעצמה מנהג קבוע.
מסתבר כי כל חדרי הספינות כללו "קופסה מאוירת בגסות של צעצועי מין" המכילה ויברטור, קונדומים וחומר סיכה בשווי של 30 דולר. בכתבה, צוין כי מדובר באקט שיווקי שלם שנועד לפנות לדור המילניום הצעיר, ובו כלולים גם הקמת מכוני קעקועים במתחמי הספינות, הופעות דראג, אימונים ביתיים בסגנון שנות ה-80 עם אופי מיני ומומחה לזוגיות ומין.
אט אט צברה "Virgin Voyages" תדמית נהנתנית. אחד הנוסעים שהתראיין ל"טלגרף" טען כי באחת ממסעותיו על ספינת החברה, הסתובבו מספר אנשים עם אננס הפוך על הבגדים שלהם במהלך מסיבת בריכה. אננס הפוך, הידוע כקוד סודי וכסמל לא-מונוגמיה מזדמנת, היה אף תלוי לעיתים על דלתות התאים, הוסיף אותו נוסע.
כשחברת הבת Resilient Lady השיקה את מסלוליה ויצאה לדרך באביב 2023, ערכות המין שהוצבו בחדרים נעלמו כליל כלא היו. מנכ''ל החברה, נירמאל סברמינטו, אמר כי "אסוציאציית הסקס היא משהו ש'Virgin Voyages' מנסה להשאיר מאחור. אני הראשון להגיד שכשהשקנו את המותג, עשינו כמה טעויות".
על אף שנאמר גם שהחברה לא מתכוונת להעלות ילדים על סיפוניה, ישנה כוונה ברורה להפוך את ערכות המין לכאלו המותאמות ל-PG (שימוש בהשגחה הורית).
סברמינטו המנכ''ל הוסיף: "האתגר הגדול ביותר שלנו היה התפיסות השגויות לגבינו, אבל כנראה שלא עשינו לעצמנו טוב בכך שלא אפשרנו לתפיסות השגויות האלה להתפתח".
עוד ציין כי "לא חשבנו על בחירות מסוימות שעשינו כחלק מהתכנית הכוללת והפרטים הקטנים, שבסופו של דבר צברו תאוצה וסיי עד כדי כך שהם הגדירו בסופו של דבר מהו המוצר".
"אני חושב שהבעיה עם הבידור למבוגרים היה שהוא הזין נרטיב, שבו מדובר במוצר מאוד רדוד עם תחושה מאוד מסוכנת. זאת בשילוב עם העובדה שלא היו לנו ילדים על הסיפון. זה צייר תמונה של משהו שהיה מאוד חריג. ככל ש'ביגרנו' את השיווק שלנו סביב המוצר, ניסינו להתחשב יותר, אבל לפעמים דברים לא מסתדרים וזה בסדר".
על אף השערורייה המינית, החברה עדיין סופגת שבחים בולטים, כך שמוכיחים שעדיין יש משהו שהיא יודעת לעשות נכון. הלקוחה החוזרת קארן (49) אמרה: "זה בהחלט די מוזר ויש גישה שהכל מותר בכל הספינה, אבל תמיד יש אזור שקט יותר שאפשר למצוא אם אתה לא רוצה להצטרף למסיבה".
נוסעת אחרת, אלכסנדרה, הוסיפה: "המגוון של התכניות בספינה שעובד מסביב לשעון הוא באמת מרשים. יש להם יוגה עם זריחה, ניקוי רעלים, אבל גם מועדון לילה רועש שנמשך עד 4 לפנות בוקר".
נוסעת נוספת, אשלי בורמן, 42, מאמנת וקואוצ'רית אישית, יצאה לשיט בקיץ 2024 ברחבי יוון וטורקיה, והעידה כי "נקודת השיא עבורי הייתה מסיבת Scarlet Nights שבה עודדו את כולם ללבוש אדום. הרבה אנשים מגיעים לבריכה. בהחלט היה אחוז גבוה יותר של להט"בים לעומת חגים אחרים שהייתי בהם, וזה היה נהדר לראות את זה. ראיתי כמה בחורים עירומים בג'קוזי יותר מאוחר בלילה, אבל זה לא נהיה יותר ג'וסי מזה".
היא ציינה גם כי "לספינה היה סטייל ולא כפתה קודי לבוש או נימוסים משעממים. זה היה בהחלט הזדמנות להיות רגוע בגוף שלך ולחגוג בלי שיפוט". על פי הדיווחים, "Virgin Voyages" עלתה ב-50% בהכנסותיה, ומקווה כי אולי, למרות הכל, תחול עלייה נוספת בהכנסות גם בשנה הבאה.