שש שעות לתוך טיסה KL685 מעל האוקיינוס האטלנטי, הקברניט יצר קשר עם בקרת התעופה של ברמודה כדי לבקש נחיתה בשל "ריח מאוד לא נעים בתא הנוסעים", כך דווח ממספר מקורות.

מטוס בואינג 787 דרימליינר של חברת KLM בדרכו מאמסטרדם למקסיקו סיטי נאלץ לבצע נחיתת חירום בברמודה בשל ריח חזק ובלתי נעים שהגיע מכ-100 חזירים חיים בתא המטען. שש שעות לתוך טיסה KL685 מעל האוקיינוס האטלנטי, הקברניט יצר קשר עם בקרת התעופה של ברמודה כדי לבקש נחיתה בשל "ריח מאוד לא נעים בתא הנוסעים", כך דווח ממספר מקורות.

"יש הרבה מטען מסריח שכנראה מגיע מחזירים, שעשוי להיות קשור לסביבת החמצן בתא הטייס, ולכן אני מסיט את המטוס", הסביר הקברניט לבקרת התעופה. בקר התעופה, שנשמע מופתע, ביקש הבהרה: "רק לאשר, האם יש חזירים חיים בתא המטען?" הטייס אישר ואמר, "כן, והם כנראה מקור אי הנוחות, אז צריך לפרוק אותם, אבל נראה את זה מאוחר יותר".

הריח הלא נעים חדר לתא הנוסעים וגרם לאי נוחות בקרב 259 הנוסעים ואנשי הצוות במטוס. לפי דיווחים חלק מאנשי הצוות הקיאו וביקשו מסכות מהנוסעים. הצוות החליט לבטל את הטיסה ולהסיט אותה לברמודה כדי לטפל בבעיה.

לאחר הנחיתה בשדה התעופה הבינלאומי L.F. Wade, החזירים נפרקו והועברו תחת פיקוח וטרינרי למקום בטוח על ידי Skyport, כך דווח בדי-וולט. דובר Skyport אישר ששינוי מסלול הטיסה נגרם בשל "הארומה המיוחדת של 100 חזירים שנסעו בתא המטען".

"האורחים המפתיעים הוסיפו את הנגיעה המיוחדת שלהם לעונת החגים באי. למרות ששהותם קצרה, הם בהחלט הביאו שמחת חג מולד בלתי צפויה וכמה ריחות בלתי נשכחים לאי", דיווח BFMTV. הנוסעים והצוות שוכנו במלונות מקומיים במהלך העיכוב.

לאחר שהמטוס אוורר כראוי כדי לסלק את הריח, הטיסה המשיכה את מסעה למקסיקו סיטי במוצאי שבת, עם עיכוב של כ-30 שעות, כך דווח בבילד. החזירים לא הועמסו בחזרה על טיסת הנוסעים. במקום זאת, הם הועברו ליעדם במטוס מטען בואינג 777-200 יומיים מאוחר יותר, לפי די וולט. Skyport שיתפה סרטון ברשתות חברתיות שבו נראים החזירים מועמסים על מטוס המטען, כך דווח בלה ראזון.

התקרית העלתה שאלות לגבי חדירת הריח לתא הטייס ולתא הנוסעים. זו לא הפעם הראשונה שמטוס נאלץ לנחות בגלל ריח רע. בשנת 2018, טיסת Sriwijaya Air באינדונזיה התעכבה כאשר נוסעים התלוננו על הריח החריף של פירות דוריאן שאוחסנו בתא המטען. דוריאן נחשב כפרי המסריח ביותר בעולם, כפי שדווח על ידי דה סאן.

כתבה זו נכתבה בסיוע חברת ניתוח החדשות אלקמיק.