מותג הכושר הבריטי Gymshark עומד בפני תביעה משפטית בסך מיליון דולר מצד משפיענית אמריקאית. התביעה הוגשה בטענה שהחברה ביטלה הסכם חסות רווחי לאחר שדעותיה התומכות בישראל עוררו ביקורת ברשת.

אליקס ארל, בעלת 7 מיליון עוקבים בטיקטוק ו-4 מיליון עוקבים באינסטגרם, הגישה האשמות נגד החברה הבריטית בבית המשפט העליון. היא טוענת שהחברה חייבת לה מיליון דולר בגין נזקים עקב סיום ההסכם מוקדם מהצפוי.

View this post on Instagram

A post shared by Alix Earle (@alix_earle)

במסמכי בית המשפט ארל טוענת ש-Gymshark הסכימה לשלם לה מיליון דולר עבור שלושה פוסטים בטיקטוק המציגים את המותג וארבעה באינסטגרם. התשלום היה אמור לכסות גם צילומים והופעה באירוע.

מצד שני, Gymshark מכחישה שחתמה על חוזה עם ארל. עורכי הדין של ארל טוענים שראו מכתב מ-Gymshark מינואר 2024, בו החברה טענה שארל הפרה הסכם בין הצדדים.

מעבר לנוכחותה בטיקטוק, לארל יש יותר מ-4 מיליון עוקבים באינסטגרם. היא הפכה למפורסמת ב-2020 בזכות הפוסטים שלה בנושאי איפור ואופנה. במסמכים המשפטיים, עורכי הדין שלה מציינים שהיא "מבוקשת מאוד" לקידום מותגים ברשתות החברתיות שלה.

View this post on Instagram

A post shared by Alix Earle (@alix_earle)

על פי הטענות, Gymshark סיימה את ההסכם עם ארל בסוף 2023 לאחר שספגה ביקורת על "עמדתה בסכסוך ישראל-פלסטין" בעקבות מתקפות החמאס ב-7 באוקטובר. ארל פרסמה קודם לכן באינסטגרם הצהרה לפיה "עכשיו ותמיד, אנו עומדים לצד העם בישראל".

לפי התביעה, מנהלי Gymshark התלוננו על "תגובות שליליות" לשיתוף הפעולה שלהם עם ארל. אחת התגובות הייתה: "למה יש לכם ציונית בפרסומת שלכם, ענו מהר". תגובה אחרת, שזכתה ליותר מ-300 לייקים, אמרה: "לא הציונית כשיש לכם נשים פלסטיניות כחלק מהמותג שלכם".

בתביעתה, ארל טוענת שתלונות חברת הכושר אינן "תקפות", מאחר שהפוסטים הטיקטוק והאינסטגרם שלה היו זמינים לציבור עוד לפני שהחברה הסכימה על הסכם החסות.

נכון לעת פרסום הידיעה, החברה סירבה להגיב על התביעה. גם ארל לא הגיבה לבקשות לתגובה מצד העיתונאים.