במחקר שערכו חוקרים מאוניברסיטאות ריירסון וקורנל, מחצית מהמשתתפים ערכו שיחות פנים אל פנים, שיחת וידיאו, שיחת שמע או הודעת שמע, בעוד שהמחצית השנייה של המשתתפים תקשרו רק באמצעות שיחת וידיאו, שיחת שמע או דואר אלקטרוני. בשתי הקבוצות נאמר ל-888 המשתתפים לבקש טובה קטנה מחמישה חברים דרך ערוץ התקשורת שהוקצה להם, לאחר שחזו כמה מחבריהם ייענו לבקשותיהם.
הממצאים, שפורסמו לאחרונה בכתב העת Social Psychological and Personality Science, חשפו כי הבקשות פנים אל פנים היו ללא ספק הדרך היעילה ביותר לבקש עזרה, מה שמצביע על כך שהשפעה אישית עדיפה על כמעט כל סוג של ניסיון השפעה מתוקשר. זאת, אף שהמשתתפים לא הצליחו לנחש שבקשת העזרה האישית תהיה מוצלחת יותר.
אולם למרות "נחיתותן" בפני בקשות פנים אל פנים, בקשות המבוצעות באמצעות אודיו או וידיאו עשויות בכל זאת להיות עדיפות על בקשות מבוססות טקסט כמו אימייל. עם זאת, האמונות של אנשים לגבי איזה ערוץ תקשורת צפוי להיות היעיל ביותר – ולא האפקטיביות האמיתית של ערוצי תקשורת אלה – הן אלה שמניעות אותם להחליט באיזו דרך לבקש עזרה.