נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, השיק לאחרונה את קמפיין הבחירות לנשיאות ב-2024, והופיע אמש בכנס תומכים בעיר מנצ'סטר שבניו-המפשייר. במהלך נאומו, כרגיל, תקף את הנשיא המכהן, ג'ו ביידן, ואמר כי "אנחנו מובלים על ידי אדם חסר תקווה, אבל ננצח ב-2024, ונהפוך את אמריקה לגדולה שוב. אנחנו יכולים לעשות זאת, זה לא מאוחר מדי".

הופעתו של טראמפ בניו המפשייר, נערכה יומיים בלבד לאחר שהנשיא ביידן הכריז על ריצה נוספת לנשיאות ב-2024. הנשיא המכהן הציג את עצמו כ"מגן" נגד תומכיו הקיצוניים של טראמפ, ובסרטון השקת הקמפיין, הזהיר מפניהם, כי לטענתו "פועלים לפגוע בחירויות, כולל זכות ההצבעה והזכות להפלה".

בתוך כך, האירוע המרכזי שאירע במהלך האירוע, היה "החיקוי" שעשה טראמפ לנשיא המכהן. בחודש ספטמבר האחרון, השתתף ביידן באירוע של הקרן העולמית למאבק באיידס, שחפת ומלריה, ולאחר שסיים לנאום, התכוון לרדת מהבמה, אך התבלבל ו"הלך לאיבוד", ועל כך לעג לו טראמפ. הנשיא לשעבר גם ניסה לחקות את קולו, ואמר "אני רץ לנשיאות, לאן אני צריך ללכת? לשם? אני רוצה לרדת".

על פי הסקרים האחרונים בארה"ב, טראמפ נחשב למועמד המוביל מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב בבחירות הקרובות. אם כי, מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, ממשיך לנשוף בעורפו. בקמפיין של טראמפ שהחל השבוע להיות משודר בערוצי הטלוויזיה בארה"ב, תוקף הנשיא לשעבר את המושל, ולוקח קרדיט על עלייתו הפוליטית.

במידה וטראמפ אכן ינצח את דה-סנטיס, הוא יתמודד מול הנשיא המכהן. ביידן כאמור השיק השבוע את מסע הבחירות שלו בווידאו שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. הסרטון בן שלוש הדקות, נפתח בתמונות מתוך ההסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר 2021, ולאחר מכן מתייחס לפסק דין רו נגד וייד, כשהוא אומר את המילה "חופש", ומצביע על כך שזה היה המפתח לקדנציה הראשונה שלו בבית הלבן. סגנית הנשיא, קמלה האריס, מופיעה באופן בולט בסרטון, כשהיא מזהירה מפני תומכיו הקיצוניים של טראמפ.

ביידן בן ה-80 הפך לנשיא המבוגר ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, ויהיה בן 86 בתום הכהונה השנייה. רוב האמריקאים לא מרוצים מתפקודו כנשיא, והסקרים, אפילו בקרב הדמוקרטים, מגלים דאגה לגבי גילו וכשירותו. על פי הסקרים האחרונים, רק 42% מהאמריקאים השיבו כי הם מרוצים מתפקודו של ביידן, לעומת 56% שענו כי הם רואים באופן שלילי את תפקודו עד כה. הרפובליקנים מצדם תקפו את הנשיא, והאשימו אותו באינפלציה הגבוהה, ומתחו ביקורת על הנסיגה "הכאוטית" של הכוחות האמריקאים מאפגניסטן.