נשיא איראן אבראהים ראיסי, תקף היום (שלישי) את ישראל, טען כי היא "אינה יכולה להגן על עצמה", והתייחס להשפעתו של ה"סדר העולמי החדש", לדבריו. "הישות הציונית לא יכולה לספק לעצמה ביטחון, מכיוון שהתנאים שונים באופן משמעותי מבעבר", אמר. 

"סימני הניצחון של הציר": לראשונה מאז 2010 - נשיא איראן יבקר בסוריה
"התנהגות צבועה": ביידן נשבע לשחרר את איראן; כך הגיב הנשיא ראיסי 

"היום ברור לכולם הסכמי שארם א-שייח', קמפ דייוויד ואוסלו אינם יכולים לספק לה ביטחון", ציין והוסיף: "הישות הציונית יודעת היטב שהיא לעולם לא תוכל להתעמת עם איראן". 

נשיא איראן ראיסי על עתיד הסכם הגרעין בנאומו באו"ם

עוד טען לחוסר יכולת של ישראל להתמודד עם הפלסטינים, והוסיף כי "זו ההוכחה שהאיומים של הישות הציונית ריקים מתוכן". ראיסי הזכיר את "הסדר העולמי החדש", לדבריו, וציין כי הדבר משרת את המאבק נגד ישראל. 

השבוע דווח בעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני, כי ראיסי צפוי לבקר בקרוב בסוריה, ובכך להיות הנשיא הסורי הראשון שעורך ביקור מסוג זה מאז שנת 2010.על פי הדיווח, שתי המדינות עוסקות כעת בהכנות לתוכנית הביקור, שנועד להיות חגיגי, ולשאת את "סימני הניצחון" של הציר, בעיקר לאחר חידוש היחסים הדיפלומטיים בין הרפובליקה האסלאמית לסעודיה, וההתקרבות בין ריאד למשטר אסד. מקורות המעורים בפרטים מסרו לעיתון, כי הביקור יהיה "יוצא דופן מבחינת תוצאותיו", ובמהלכו יכריזו על התחלתם של מספר פרויקטים כלכליים.

עוד הוסיפו המקורות, כי הביקור לא יתנהל באופן מסורתי, ויכלול גם סיורים בשטח. לדברי אותם מקורות, "נושא ההתנגדות יהיה מרכזי בתוכנית הביקור, אשר יכלול גם מסרים בעניין מוכנות הציר והחזון שלו, מעבר להיבט צבאי, לרבות סוגיות כלכליות ופיתוח".