בעיצומן של ההכנות האוקראיניות למתקפת הנגד, ולאחר שרוסיה האשימה יריבתה בניסיון להתנקש בחייו של פוטין עם מל"טים, עיניהם של מנהיגי העולם נשואות לקייב ולמוסקבה, שם צפויות להתקבל החלטות דרמטיות בימים הקרובים. 

מייק מולרוי, מי שתפקד כעוזרו של סגן שר ההגנה האמריקני וכקצין CIA בעבר, אמר בשיחה עם BBC כי אוקראינה עוקבת מקרוב אחר תנועותיו של פוטין, כך שסביר להניח כי הוא לא נכח בזמן המתקפה בקרמלין. מולרוי הדגיש כי "ייתכן שרוסיה בדתה את המתקפה כדי להשתמש בזה כתירוץ לפגוע בנשיא זלנסקי - מה שהם ניסו לעשות בעבר".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תיעוד מתוך מתקפת הכטב''מים האוקראינית על הקרמלין (צילום: רשתות חברתיות)
תיעוד מתוך מתקפת הכטב''מים האוקראינית על הקרמלין (צילום: רשתות חברתיות)

בהקשר זה מומחים מערביים העלו תהיות ביחס להודעה הרוסית, שכן לא ברור, לדבריהם, מדוע לא הופיעו דיווחים על פיצוצים סמוך לקרמלין במהלך הלילה, 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מה יכול לקרות כעת?

מיכאילו פודוליאק, אחד מיועציו של זלנסקי, אמר ל-BBC כי תקיפה כזו אינה מתקבלת על הדעת מבחינת אוקראינה, בעוד שמנגד הוא הזהיר כי מבחינת הרוסים היא תצדיק תקיפה של מטרות אזרחיות. 

לפי המכון לחקר המלחמה (ISW), בלוגרים רוסים לאומנים בעלי השפעה קראו לקרמלין להסלים את המלחמה, והעבירו ביקורת קשה על מוסקבה שאפשרה לאוקראינים לחצות קווים אדומים ללא תגובה ראויה. ואולם, ב-ISW ציינו גם כי יש כאלה מביניהם שדוגלים בהרגעת הרוחות. 

"המסרים האלה של בלוגרים פרו-רוסים יכולםי לתמוך בהערכה שמטרת מתקפת הדגל הכוזב הזו הייתה להצדיק אמצעי גיוס מוגברים, ולא ניסיון להסלים את הלחימה", הדגישו ב-ISW.