מפקד כוחות החי"ר של אוקראינה טען כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, דוחק בכוחות הצבא שלו לכבוש  את באחמוט לפני חגיגות יום הניצחון מחר ברוסיה. "היום, חשוב לקבל החלטות מהר ככל האפשר ולחזות את פעולות האויב", אמר קולונל גנרל אולכסנדר סירסקי בערוץ הטלגרם שלו. 

קבוצת וגנר תנטוש את הקרב? הנשיא שהצהיר כי ישלח את לוחמיו לסייע לפוטין

כזכור, ראש קבוצת שכירי החרב "כוח וגנר", יבגני פריגוז'ין, פרסם אתמול הודעה מוקלטת בטלגרם ובה סיפר כי לוחמיו יקבלו "כמות מספקת של תחמושת וכלי נשק כדי להמשיך בלחימה בבאחמוט". זאת, לאחר הביקורת שהפנה לכיוונו של הנשיא הרוסי ומשרד ההגנה, ואיים כי לוחמיו ינטשו את המערכה בעיר האוקראינית.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

הקבוצה הסמי-צבאית מובילה בחודשים האחרונים את המתקפה הרוסית על העיר באחמוט, הממוקמת בחלקו הצפוני של מחוז דונצק שבמזרח אוקראינה, וגררה אבדות כבדות משני הצדדים. פריגוז'ין הקפיד להעביר ביקורת פומבית על פוטין ועל בכירי הצבא הרוסי מספר פעמים, כשהוא טוען כי משרד ההגנה עוצר בכוונה את אספקת הנשק ללוחמיו. כמו כן, פריגוז'ין, מי שנחשב למקורב לנשיא הרוסי, האשים את מפקדי הצבא בבגידה, ובניסיון להרוס את המיליציה. 

בתוך כך, לאחר ההודעה כי משרד ההגנה הרוסי יספק שוב נשק ללוחמיו, הצהיר פריגוז'ין, כי "החיילים נמצאים בכוננות ואנו רק מחכים לפקודות". לדבריו, "התחלנו כבר לפתח שוב את אסטרטגיית הפעולה שלנו מול משרד ההגנה. אנחנו פטריוטים ונמשיך להילחם בבאחמוט, עד המחסנית האחרונה".