סכר "נובה-קחובקה" באזור חרסון שנמצא בשליטה רוסית בדרום אוקראינה פוצץ הלילה והוביל לפינוי תושבים רבים מבתיהם. על כך, אורן נהרי, עיתונאי כאן רשת ב' שוחח על כך היום (שלישי) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM.

בפתח השיחה, אמר נהרי: "השאלה הקלאסית מי המרוויח והמרוויח הוא הרוסים. לפני שלוש שנים הרמטכ"ל אז חילק ספר קריאת חובה למטכ"ל והספר נקרא על המלחמה והמשפט הפותח בו 'מלחמה במובן הקלאסי של המילה אינה קיימת עוד, קרבות כמו שהכרנו מההיסטוריה אינם עוד'. רבים חשבו ככה, הנקודה היא שאנחנו חוזרים, גם בפיצוץ הסכר, אנחנו חוזים בהיסטוריה".

"זה מה שעשו ההולנדים כדי למנוע פלישה ספרדית. עושים את אותו הדבר, כי כל העולם מדבר, מתכונן להתקפת הנגד האוקראינית, הסכר הזה, הרוסים שולטים על הגדה הדרומית וכאשר הם פוצצו את הסכר הזה והציפו עשרות ערים, עיירות וכפרים, הם מונעים מהשריון לזוז. הנעת לוגיסטיקה לא יכולים לזוז בתוך מים, על כן זה אומר שהתקפת הנגד האוקראינית לא תהיה שם, וגם זה מאפשר להם להזיז כוחות לאזורים יותר פגיעים שהגזרה היא כמובן ארוכה מאוד מאוד".

"בין השאר זה כמובן עוד פשע מלחמה שעושים הרוסים, אבל יכול להיות שאת המטרה לטווח הקצר הם השיגו. אין להם כרגע עדויות, אבל כדאי לזכור שהסכר הזה היה בשליטה הרוסית, זה באזור שבו שלטו הרוסים. לפוצץ סכר כזה, שלא מהאוויר, זה כמויות אדירות של חומרי נפץ ושל תכנון ושל ביצוע. זו לא חוליית קומנדו שמצליחה לעשות את הדבר הזה, זה כל האצבעות, גם מבחינת ההיגיון והאפשרויות הפיזיות, מצביעות על הרוסים", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm