נער בן 16 נעצר אמש בטורקיה ונכלא, לאחר שצייר שפם על כרזת בחירות של הנשיא המכהן רג'פ טאיפ ארדואן, שניצח לאחרונה את יריבו מהאופוזיציה, בסיבוב השני. כלי התקשורת המזוהים עם האופוזיציה במדינה, דיווחו כי הנער, מהעיר הנמל הדרומית מרסין, הואשם בהשחתה של הכרזה, בטענה כי "צייר שפם של היטלר וכתב כתובות מעליבות".

עוד דווח, כי לאחר שהנער נתפס בשעת מעשה על ידי מצלמות האבטחה, המשטרה המקומית הגיעה לביתו, והוא הודה בציור השפם, אך הכחיש כי כתב את הכתובות נגד הנשיא המכהן. על פי החוק במדינה, "העלבת הנשיא" הוא אחד הפשעים הנפוצים ביותר במדינה, לאחר שבשנה שעברה נרשמו 16,753 תיקים בנושא.

כזכור, ארדואן ניצח בסיבוב השני של הבחירות בטורקיה את נציג האופוזיציה כמאל קיליצ'דראולו בפער של 4.3%. לאחר הניצחון, יצא לחגוג עם תומכיו: "אני רוצה להודות לכל אחד מבני האומה שלנו ששוב נתן בנו אמון עם האחריות לשלוט במדינה בחמש השנים הבאות. אני מקווה שנהיה ראויים לאמון שלכם כמו שהיינו במשך 21 שנה. נהיה יחד עד הקבר". מאז 2017, הרחיב ארדואן את כוחו הנשיאותי, וטען לאורך כל הדרך כי הצליח בתהליך "המודרניזציה" של טורקיה. אנליסטים פוליטיים העריכו, כי כעת, הוא ימשיך להרחיב את סמכויותיו, עד שיגיע לכוח כמעט בלתי מוגבל.