מבצעים צבאיים אוקראיניים "משמעותיים" התרחשו במזרח ובדרום המדינה, כך טענו גורמים במשרד ההגנה הבריטי, זאת על רקע הדיווחים ולפיהם החלה מתקפת הנגד של אוקראינה. 

יעזרו במתקפת נגד? בנאט"ו צפויים לשלוח חיילים לאוקראינה
בכירים אמריקאים: אוקראינה פיתחה רשת של סוכנים חשאיים ברוסיה

בדוח של משרד ההגנה הבריטי נטען כי הכוחות האוקראינים הצליחו להתקדם ולחדור את קו החזית הראשון של רוסיה באזורים מסויימים ובשל כך, ישנם נפגעים רבים בקרב הצבא הרוסי, זאת מאחר והחיילים נאצלים להימלט דרך שדות מוקשים. עוד דווח כי חיל האוויר של רוסיה פעיל באופן יוצא דופן מעל דרום אוקראינה, זאת ככל הנראה של העובדה כי לרוסיה יש אפשרות לבצע תמרון אווירי טוב יותר באזור זה. "עדיין לא ברור אם התקיפות האוויריות הטקטיות היו אפקטיביות", הוסיף משרד ההגנה.

הערכה של המכון לחקר המלחמה (ISW) היא כי שאוקראינה ממשיכה בפעולות התקפיות לפחות בארבעה אזורים בחזית. על פי ההערכות של המכון, אוקראינה רשמה "הישגים טקטיים" במערב מחוז דונייצק ובמערב מחוז זפוריז'יה. משרד ההגנה הרוסי טען שכוחותיו הדפו התקפות קרקעיות אוקראיניות מוגבלות ומקומיות באזור קרמיננה שבמזרח המדינה. 

במקביל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טען כי מתקפת הנגד האוקראינית נמשכת כבר חמישה ימים, אך "לא הגיעה למטרותיהן באף תחום לחימה" לאחר שביצעו "עתודות אסטרטגיות". פוטין אמר כי הכוחות האוקראינים ספגו אבדות משמעותיות. "הדיון של פוטין במתקפת הנגד האוקראינית הוא סטייה בולטת מהגישה המרוחקת הקודמת שלו לדיון במציאות בשדה הקרב", דיווח ה-ISW.

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Kremlin via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Kremlin via REUTERS)

זה עשוי להעיד שהקרמלין "לומד מהגישה הכושלת הקודמת שלו להפחית רטורית מתקפות נגד אוקראיניות מוצלחות ב-2022", הוסיפו במכון. קצין מודיעין בצבא הבריטי לשעבר, פיליפ אינגרם, אמר כי הכוחות האוקראינים פתחו במתקפת הנגד שלהם במספר צירים על פני קו החזית תוך פעילות משמעותית סביב באחמוט במטרה לכתר את הרוסים. 

סביר להניח שיהיה מאמץ דומה גם באזור זפוריז'יה. "בחלק מהאזורים, ההגנה הרוסית קרסה. הפסדים אוקראינים שדווחו בערוצים הרוסיים הם קלים בהשוואה למה שהייתי מצפה", אמר. אינגרם הוסיף כי התגובה של רוסיה תהיה "קשה מאוד ויקרה מאוד. מוקדם מדי להעריך מה המציאות בשטח במיוחד עם מיעוט המידע שניתן לאימות".