מלחמת רוסיה-אוקראינה: מרגריטה סימוניאן, עורכת ערוץ RT הממשלתי ברוסיה המקורבת לנשיא ולדימיר פוטין, העריכה אתמול (שבת) כי הנשיא צפוי להגביר את האיומים נגד המדינות התומכות באוקראינה. 

"ההגנה הרוסית קרסה": האם פוטין בדרך לתבוסה באוקראינה?
דאגה בעולם לאחר פיצוץ הסכר בחרסון: "התמונות אפוקליפטיות לגמרי, זו קטסטרופה אקולוגית"
לאחר פיצוץ הסכר: הצבא האוקראיני החל במתקפת הנגד מול רוסיה

לדבריה, "הוא צפוי להציב בפני המדינות החברות בנאט"ו אולטימטום – הפסיקו את התמיכה באוקראינה או שתהפכו למטרה לגיטימית לתקיפה", אמרה והבהירה: "הציוד הצבאי שמועבר לאוקראינה ללא תמורה שקול להשתתפות פעילה בלחימה".

סימוניאן הצהירה כי גם ללא אולטימטום להפסקת התמיכה הצבאית, לרוסיה יש את הזכות להכריז מלחמה על כל חברה בנאט"ו שתומכת צבאית באוקראינה. "אני בספק אם הוא יבחר בנתיב הזה", אמרה. "אבל אני לא רואה אופציה אחרת".

נזקי התקיפה הרוסית בבחמוט (צילום: רויטרס)
נזקי התקיפה הרוסית בבחמוט (צילום: רויטרס)

בשבוע שעבר טענו גורמים במשרד ההגנה הבריטי כי מבצעים צבאיים אוקראיניים "משמעותיים" התרחשו במזרח ובדרום המדינה. זאת על רקע הדיווחים ולפיהם החלה מתקפת הנגד של אוקראינה. 

בדוח של משרד ההגנה הבריטי נטען כי הכוחות האוקראינים הצליחו להתקדם ולחדור את קו החזית הראשון של רוסיה באזורים מסויימים ובשל כך, ישנם נפגעים רבים בקרב הצבא הרוסי, זאת מאחר והחיילים נאצלים להימלט דרך שדות מוקשים. עוד דווח כי חיל האוויר של רוסיה פעיל באופן יוצא דופן מעל דרום אוקראינה, זאת ככל הנראה של העובדה כי לרוסיה יש אפשרות לבצע תמרון אווירי טוב יותר באזור זה. "עדיין לא ברור אם התקיפות האוויריות הטקטיות היו אפקטיביות", הוסיף משרד ההגנה.

הערכה של המכון לחקר המלחמה (ISW) היא כי שאוקראינה ממשיכה בפעולות התקפיות לפחות בארבעה אזורים בחזית. על פי ההערכות של המכון, אוקראינה רשמה "הישגים טקטיים" במערב מחוז דונייצק ובמערב מחוז זפוריז'יה. משרד ההגנה הרוסי טען שכוחותיו הדפו התקפות קרקעיות אוקראיניות מוגבלות ומקומיות באזור קרמיננה שבמזרח המדינה.