אוקראינה איבדה לאחרונה 16 כלי רכב משוריינים מתוצרת ארצות הברית, כך על פי ניתוח מודיעי שנערך לאחרונה. במהלך הימים טענו גורמים בצבא האוקראיני כי החזירו לשליטתם שלושה כפרים שנכבשו ע"י הרוסים, באזור דונייצק. 

צפו: ההישג המרשים במתקפת הנגד האוקראינית מול הרוסים
"ההגנה הרוסית קרסה": האם פוטין בדרך לתבוסה באוקראינה?

מדובר ברבי לחימה מסוג "בראדלי", שננטשו ע"י חיילים או אף הושמדו לחלוטין. על פי ההערכות, מדובר ב-15% מכלל הרכבים מסוג זה שהועברו לאוקראינה ע"י האמריקאים. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

קרבות קשים בין אוקראינה ורוסיה בבאחמוט (צילום: רויטרס)

הרכב הייחודי יכול להכיל כעשרה חיילים, ומשמש להובלת כוח אדם במהלך הקרב. "אנו מקווים כי הדבר ישפר את יכולותיהם להתקדם בשדה הקרב, להחזיר את השטחים שאיבדו", מסר בעבר גורם אמריקאי בנושא. 

בתוך כך, בסרטון שפורסם ברשת, נראים מספר חיילים מניפים את דגל אוקראינה בכפר בלהודטיין שבאזור המזרחי של דונייצק. בתמונה נוספת, נראה חייל עומד במקום ומשקיף על נהר שנמצא בסמוך. 

כמו כן, בתוך כך, בדו"ח של משרד ההגנה הבריטי נטען כי הכוחות האוקראינים הצליחו להתקדם ולחדור את קו החזית הראשון של רוסיה באזורים מסויימים ובשל כך, ישנם נפגעים רבים בקרב הצבא הרוסי, זאת מאחר והחיילים נאלצים להימלט דרך שדות מוקשים. עוד דווח כי חיל האוויר של רוסיה פעיל באופן יוצא דופן מעל דרום אוקראינה, זאת ככל הנראה של העובדה כי לרוסיה יש אפשרות לבצע תמרון אווירי טוב יותר באזור זה. "עדיין לא ברור אם התקיפות האוויריות הטקטיות היו אפקטיביות", הוסיף גורם משרד ההגנה הבריטי.