התייחסות מפתיעה: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, חשף כי צבאו איבד עד כה 54 טנקים שיצאו מכלל שימוש, מאז החלה מתקפת הנגד של האוקראינים. מדובר באמירה מפתיעה מצידו של הנשיא הרוסי, שלא נוהג לשתף בפומבי דברים שעלולים להתפרש כחולשה מצידה של רוסיה. 

תמשיך להפתיע את רוסיה? ההישגים הדרמטיים במתקפת הנגד של אוקראינה
בעקבות המתקפות בחרסון: טיפולים פסיכולוגים לתושבים ביוזמת ההסתדרות הציונית העולמית
חושש למעמדו? כך פוטין מתכנן להגביל את פעילות "כוח וגנר"

על פי הקרמלין, מתקפת הנגד האוקראינית החלה בתאריך ה-4 ביוני בדרום ומזרח המדינה. סרגיי שויגו, שר ההגנה הרוסי, אף פירט על מועדי אבידות הטנקים, ובין היתר ציין כי 15 מהם יצאו מכלל שימוש יומיים לאחר תחילת מתקפת הנגד, בתאריך ה-6 ביוני. 

הצפות ענק באוקראינה בעקבות פיצוץ הסכר ע"י רוסיה (צילום : רויטרס)

פוטין טען כי חלק מהטנקים המדוברים יעברו תיקון ויושמשו מחדש. עם זאת, גורם אמריקאי ששוחח עם סוכנות הידיעות AP, סתר את הדברים וטען כי דבריו "לא מדויקים". 

לפני מספר ימים, טענו כוחות הצבא האוקראיני  כי שחררו כפר באזור קו החזית בין מחוז דונצק הכבוש על ידי הרוסים למחוז זפוריז'יה. במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, אמר נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי כי "חשוב שרוסיה תרגיש שלא נותר לה הרבה זמן". המנהיג האוקראיני ציין שהמטרה היא לשחרר כ-18% מהשטח הכבושים באזורים הדרום-מזרחיים, אך פרטים ציבוריים נוספים על המתקפה לא יפורסמו.