סקר דעת קהל שביצע מכון פלסטיני הציג את התחושות בקרב הציבור הפלסטיני בנוגע לתפקודו של יו"ר הרשות, אבו מאזן ותפקודה של הרשות בעניינים הפנימיים של הציבור הרחב. כמו כן, הסקר גם בחן כמה אחוזים מהפלסטינים תומכים במאבק חמוש נגד ישראל, ומה יהיו תוצאות הבחירות, במידה והן היו מתקיימות כיום.

על פי הסקר, רוב הציבור הפלסטיני תומך בהתפטרותו של אבו מאזן, ובקיומן של בחירות כלליות חדשות. הסקר שנערך על ידי "המרכז הפלסטיני לחקר מדיניות", שבסיסו ברמאללה, הראה כי 80% אינם מרוצים מתפקודו של אבו מאזן ותומכים בהתפטרותו. 17% בלבד השיבו כי הם מרוצים מתפקודו של היו"ר, והשאר סירבו לציין את עמדתם. כמו כן, 69% השיבו כי הם תומכים בקיום בחירות חדשות לנשיאות הפלסטינית, ו-28% השיבו שהם מתנגדים לכך.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אבו מאזן בטקס לזכר יאסר ערפאת, 2016 (צילום: REUTERS/Mohamad Torokman)
אבו מאזן בטקס לזכר יאסר ערפאת, 2016 (צילום: REUTERS/Mohamad Torokman)

בהמשך, הסקר בחן מה לדעתם של המשתתפים, הסיכון הגדול ביותר על קיומו של העם הפלסטיני. 35% השיבו כי המחלוקת הפנימית מאז אמצע שנת 2007, היא הדבר המסוכן ביותר לעם הפלסטיני במהלך 75 השנים האחרונות. עם זאת, 32% השיבו כי דווקא "הכיבוש הישראלי" ביהודה ושומרון הוא המסוכן ביותר. כמו כן, 25ֵ% ענו כי הדבר המסוכן ביותר על הקיום הפלסטיני הוא סוגיית הפליטים שנותרה ללא פתרון, ו-7% אמרו שדווקא חוסר ההסכמות בין הפלסטינים לירדן, סוריה ולבנון.

לאחר מכן, נגע הסקר בסוגיית העימות עם ישראל. 71% מהנשאלים השיבו כי הם תומכים בהקמתן של קבוצות פלסטיניות חמושות, שאינן כפופות לרשות הפלסטינית ולכוחות הביטחון, כחלק מהעימות נגד ישראל. 23% השיבו כי הם מתנגדים לכך. בנוסף, 55% השיבו כי הם חוששים שהיווצרותן של קבוצות חמושות אלו, דווקא יובילו לעימותים פנימיים עם כוחות הביטחון, ו-41% ענו כי אינם חוששים.

בנוסף, כמחצית מהנשאלים, ענו כי האינטרס הפלסטיני טמון בהתמוטטות או בפירוק הרשות הפלסטינית, בעוד ש-46% ענו כי זה אינטרס של העם הפלסטיני שהרשות הפלסטיני תשרוד. ובמקרה שאכן יתקיימו בחירות חדשות, הסקר צופה כי ארגון חמאס יגרוף 34% מהקולות, בעוד שתנועת פת"ח 31% בלבד.