נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר בכנס, בהתייחס ליהדותו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי: "יש לי הרבה חברים יהודים שגדלתי איתם, הם אומרים שזלנסקי הוא לא יהודי, הוא בושה לעם היהודי". פוטין התייחס בנוסף ללחימה המתמשכת, מול מתקפת הנגד האוקראינית וההחלטה על סיוע צבאי נוסף למדינה שיכלול גם העברתם של מטוסי קרב מסוג F16 מצדן של בנות בריתה, והזהיר כי "נשקול כיצד ואיך לפגוע במטוסי F16 שיוצבו מחוץ לגבולות אוקראינה וייעשה בהם שימוש מלחמתי". עוד הוסיף כי לצבא אוקראינה "אין סיכוי" במלחמה, וכי מתקפת הנגד שלה היא בבחינת כישלון חרוץ. בין היתר, אמר נשיא רוסיה שמדינתו העבירה נשק גרעיני לבלארוס.

הרב הראשי של אוקראינה, הרב משה אסמן, הגיב לדבריו של פוטין: "אני גאה בנשיא ולדימיר זלנסקי שלא נטש את עמו בתחילת המלחמה, אף על פי שהדבר היה כרוך בסכנת חיים ממשית עבורו, גילה אומץ לב בלתי רגיל וממשיך להגן על העם האוקראיני בחירוף נפש. אני וכל הקהילה היהודית באוקראינה, כמו כל העולם החופשי עומדים מאחורי הנשיא זלנסקי", אמר.

השר לשעבר וחתן פרס ישראל נתן שרנסקי הגיב גם הוא: "האוקראינים יכולים להתגאות בבחירתם בנשיא יהודי, שמאחד את העם האוקראיני במאבק כנגד התוקפנות הברברית. ואנחנו, היהודים, יכולים להתגאות בכך שנציג העם שלנו ממלא תפקיד היסטורי ייחודי בגיוס העולם החופשי כדי להגן על עתידנו המשותף".

כזכור, באותו נושא תקף בחודש שעבר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב גם הוא את אוקראינה ואת נשיאה וטען כי "העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאציים במדינתו. אני מאמין כי גם לאדולף היטלר היה דם יהודי". לברוב הוסיף כי "זלנסקי יכול לקדם את שלום בין המדינות אם יפסיק לתת "לכוחותיו הנאציים, פקודות הגובלות בפשע".