נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נאם אמש בפסגת "הקהילות הלאומיות הבטוחות" באוניברסיטת הרטפורד שבקוניקט, כשהוא שוב קורא להחמיר את חוקי הפיקוח על הנשק במדינה. עם זאת, מה שתפס את תשומת הלב של הנוכחים, ושל הרשתות החברתיות במדינה, הגיע דווקא בסיום נאומו מעל הבמה.

רגע לפני שירד מהבמה, הנשיא בן ה-80 סיים את דבריו במשפט - "אלוהים, נצור את המלכה". סגנית מזכיר דוברות הבית הלבן, אוליביה דלטון, טענה לאחר מכן, כי הוא "הגיב למישהו מהקהל".

ההתבטאות של הנשיא האמריקאי מצטרפת לשורת אירועים המעלה סימן שאלה לגבי כשירותו לרוץ שוב בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024. באירוע רשמי שנערך בתחילת החודש בבסיס חיל האוויר האמריקאי, תועד הנשיא כשהוא מועד ונופל מסיבה לא ברורה, אך נעמר בחזרה על רגליו בעזרת המאבטחים והמלווים שהיו לצדו. 

באירוע אחר, שנערך באוקטובר 2022, אירח הנשיא אירוע מיוחד לכבוד יום ההולדת של סגנית ארה"ב, קמלה האריס, שחגגה יום הולדת 58. במהלך נאומו, הנשיא פנה לסגניתו ואמר "היום זה יום ההולדת של קמלה, היא חוגגת 30, יום הולכת שמח לנשיאה המצוינת שלנו, אנחנו יודעים שאמא שלך תמיד איתך".

גילו של הנשיא המכהן הפך לשיח מרכזי בפוליטיקה האמריקאית בתקופה אחרונה, לאחר שהכריז על ריצה נוספת לנשיאות ב-2024. הכרזתו הובילה לתגובות קשות אפילו מצד מצביעים דמוקרטים, אך גם מפוליטיקאים אמריקאים בכירים, וכאלו שכבר הכריזו על ריצה לנשיאות. ניקי היילי, חברת המפלגה הרפובליקנית, עוררה סערה כשהתייחסה לגילו של הנשיא המכהן  ואמרה כי "הוא צפוי למות תוך חמש שנים". עוד הדגישה, כי "תומכיו יצטרכו לסמוך על סגנית הנשיאה, קמלה האריס, אם הוא יזכה להיבחר מחדש לבית הלבן בשנה הבאה".