נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הופיע הערב (שני) לראשונה בפומבי מאז ניסיון המרד הצבאי של כוח וגנר בראשות יבגני פריגוז'ין. בנאומו לאומה הבטיח פוטין כי כל לוחם וגנר שירצה לעבור לבלארוס יוכל לעשות זאת, הודה ללוחמי כוח וגנר ש"מנעו שפיכות דמים" וציין כי "מרבית לוחמי כוח וגנר הם פטריוטים". 

"לא חתמנו על חוזה": ראש כוח ואגנר מסביר מדוע פתח במרד  
דיווח דרמטי: מה גרם לכוח ואגנר לרדת מניסיון ההפיכה?

צפו: כוח ואגנר הפיל מסוק קרב רוסי באזור וורונז'

מוקדם יותר היום פריגוז'ין פרסם הקלטה בת 11 דקות, בה הסביר את סיבות הכוח ליציאה למרד הצבאי, ומה קרה במהלכו. במהלך, הודעתו, ציין כי הטענות שהסכים לחתום על החוזה עם משרד ההגנה הרוסי, שהוביל לבלימת המרד, אינן טענות מהימנות. 

לטענתו, "איש לא הסכים לחתום על חוזה עם משרד ההגנה הרוסי. התחלנו את ה'מצעד' שלנו בגלל אי ​​צדק ולא הפגנו שום תוקפנות, ולמרות זאת נפגענו מטילים ומסוקים. קבוצת וגנר הייתה צפויה להפסיק את קיומה ב-1 בחודש יולי האחרון, הראנו כיצד היה צריך להיראות ה-24 בפברואר 2022, אולם הסתובבנו כדי להימנע משפיכת דמם של חיילים רוסים".

הוא הסביר כי "מטרת המרד הייתה למנוע את השמדת קבוצת ואגנר. אנו מצטערים שנאלצנו לפגוע באזרחים הרוסים. רצינו לתת דין וחשבון לאלו שעשו טעויות במהלך המבצע הצבאי המיוחד באוקראינה. לא עשינו 'מצעד צדק' כדי להפיל את ההנהגה של רוסיה, עם זאת, זה הראה בעיות ביטחוניות חמורות במדינה", הוסיף.

"כשיחידת התקיפה הראשונה התקרבה למוסקבה, התברר שהרבה דם יישפך, אז הרגשנו ש"ההדגמה של מה שרצינו לעשות מספיקה", סיפר. "בין לוחמי כוח ואגנר היו מספר פצועים ושני הרוגים. ההרוגים היו אנשי משרד ההגנה הרוסי שהצטרפו לואגנר. איש לא נאלץ 'לצעוד'", ציין.

הוא הוסיף והסביר כי "לוקשנקו הושיט את ידו והציע למצוא פתרונות להמשך עבודתה של קבוצת ואגנר יחד עם 'סמכות משפטית'. אם הפעולות ב-24 בפברואר היו מבוצעות על ידי יחידה לפי רמת ההכשרה, כמו כוח ואגנר, ייתכן שהמבצע המיוחד היה נמשך ומוביל להצלחות".

"הצעדה נמשכה 24 שעות. במהלך היום נסעו הכוחות 780 ק"מ והיו במרחק של 200 ק"מ ממוסקבה. במהלך הצעדה, אזרחים שמחו וקיבלו את פני הכוחות בדגלי רוסיה. תושבים רבים תמכו בנו כי הם ראו תמיכה ב'מאבק בבירוקרטיה'", סיכם.