גורמים אמריקאים בכירים טוענים כי מנהיג קבוצת ווגנר יבגני פריגוז'ין השתמש במה שמכונה "דגל כוזב" במהלך ניסיון המרד הצבאי שלו נגד נשיא רוסיה וולדימיר פוטין, כך דווח בכלי תקשורת בארה"ב. 

דיווח דרמטי: מה גרם לכוח ואגנר לרדת מניסיון ההפיכה?
"מה שעשינו היה הכרחי, פוטין איבד שליטה": לוחמים מכוח וגנר בראיון נדיר

על פי הדיווח, פריגוז'ין הגה תוכנית בה יטען שכוחותיו הופצצו ובאמצעותה יצדיק פעולות נגד שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ובכירים במשרד ההגנה הרוסי. התוכנית יצאה לפועל ביום שישי כאשר פריגוז'ין אמר בסרטון כי לוחמי וגנר נהרגו מפגיעות טילים רוסיים ונשבע להעניש את שויגו ואת ראש המטה הכללי של רוסיה. "הטענה הייתה בעצם מתיחה", אמר גורם אמריקאי בכיר. 

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin via REUTERS)

כוחותיו של פריגוז'ין נעו במהירות צפונה במה שהוא כינה "מצעד של צדק". הבכיר האמריקאי אמר שהשיירה הגיעה רחוק יותר ממה שדווח כ-160 ק"מ בלבד ממוסקבה. ככל ששכירי החרב התקרבו, פוטין היה מודאג מאוד מיכולתו לעצור את פריגוז'ין, אבל משרד הפנים ושירות הביטחון הפדרלי הביעו תמיכה בנשיא הרוס  והבהירו לפריגוז'ין שהקרב על מוסקבה יהיה אכזרי. זה הוביל אותו לקבל את רעיון הגלות בבלארוס לאחר הנשיא אלכסנדר לוקשנקו דחק בו לוותר.

גם מעמדו של פוטין הפך רעוע יותר. גורמים אמריקאים בכירים אומרים שארצות הברית צופה שפוטין ינסה לחזק את כוחו בשבועות הקרובים, ומציינת כי הוא "די פגיע" לאחר המרד של פריגוז'ין.