נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נשם לרווחה לאחר שהמרד הצבאי של יבגני פריגוז'ין, שהיווה איום על שלטונו, הופסק בתיווך נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו. שלשלום, בוועידה בינלאומית ראשונה מאז היממה הדרמטית, פנה לבעלות הברית של מוסקבה, וביקש למסור כי הוא מודה להן על "הבעת ההזדהות לאחר המרד של המיליציה הסמי-צבאית כוח וגנר".

בנאום שערך הנשיא הרוסי במסגרת ארגון "שנגחאי לשיתוף פעולה" (SCO), אמר כי "בנות הברית יצרו חזית מאוחדת נגד המרד". בוועידה שבה השתתפו גם נשיא סין, שי ג'ינפינג, נשיא איראן, איברהים ראיסי, ונשיא בלארוס, הדגיש פוטין כי "ברצוני להודות לעמיתיי שהביעו תמיכה בפעולות של ההנהגה הרוסית שהגנה על הסדר החוקתי במדינה, על החיים ועל הביטחון של האזרחים, אנחנו מאוד מעריכים זאת". לדבריו, "הכלכלה הרוסית עומדת איתנה מול הסנקציות והפרובוקציות של המערב, ומתפתחת בהתמדה".

פוטין בוועידה וירטואלית בנוכחות נשיאי איראן וסין (צילום: Kremlin via REUTERS )
פוטין בוועידה וירטואלית בנוכחות נשיאי איראן וסין (צילום: Kremlin via REUTERS )

כאמור, מדובר בכינוס בינלאומי ראשון בו משתתף הנשיא הרוסי מאז המרד הצבאי. פוטין כצפוי ניצל את הוועידה, על מנת להציג לשותפותיה של רוסיה כי שלטונו נותר חזק, ושרוסיה נשארה יציבה גם לאחר האירוע. כמו כן, זוהי הזדמנות עבור הגוף שנוסד על ידי סין ורוסיה, להרחיב את השותפות האסטרטגית עם איראן. ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, אף הצהיר בפתח הוועידה, כי "אנו רואים את הארגון כמשפחה מורחבת, שעוסקת בביטחון, פיתוח הכלכלה, ושואפים לאחדות וריבונות טריטוריאלית של כלל הנציגות. הארגון הוא פלטפורמה חשובה להשגת שלום, שגשוג ופיתוח בכל האזור".

במקביל, הצבא הרוסי ממשיך להתבוסס בבוץ האוקראיני, כשאוקראינה מצדה הגבירה את התקיפות מעבר לגבול הרוסי. משרד ההגנה הרוסי הודיע היום כי סיכל "מתקפת טרור" אוקראינית על מוסקבה. לטענת הרוסים, סוללות ההגנה האווירית יירטו חמישה כלי טיס בלתי מאוישים, שתוכננו לפגוע בבירה, כששלושה יורטו בשמי מוסקבה, ושניים נוספים מעל העיירה קובינקה, כ-60 ק"מ מערבית לעיר. דוברת משרד החוץ של הפדרציה הרוסית, מריה זכרובה, טענה כי "הניסיון של המשטר בקייב לתקוף אזורים המכילים תשתיות אזרחיות, כולל שדה התעופה, הוא פעולת טרור".

מנגד, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, המשיך בהצהרותיו, כי כוחות הצבא "מתקדמים צעד אחד צעד במתקפת הנגד", והודה ולחיילים אשר "מובילים את המדינה לניצחון", כלשונו. סגנית שר ההגנה, האנה מליאר, ציינה כי הצבא האוקראיני הצליח לשחרר כ-159 קמ"ר מידיה של רוסיה, מאז שהחלה המתקפה הנגדית. לדבריה, "רוסיה מנסה להתקדם לכיוונן של ערים נוספות, בהן לימן, אבדיבקה וז'מרינקה, בעוד שהצבא האוקראיני התקדם בשבע עיירות, באזור ברדיאנסק ומליטופול, אשר ממוקמות במחוז זפוריז'יה, בשליטת רוסיה". כמו כן, הרשויות באוקראינה דיווחו כי רוסיה ביצעה מתקפת מל"טים על העיר סומי, שבצפון מזרח-אוקראינה, ובמהלכה נהרגו שלושה בני אדם. לפי הדיווחים, ארבעה מל"טים שוגרו לעבר העיר, ופגעו בבנייני דירות ובבניין השייך המועצה המקומית.