נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יצא אתמול (ראשון) לביקור בבריטניה, ומשם יגיע לפסגת נאט"ו בווילנה, בירת ליטא - שתיפתח מחר ותימשך יומיים. בראיון ל־CNN אמר ביידן כי הוא חושב שנאט"ו אינה מוכנה עדיין לצירופה של אוקראינה. "אינני חושב שיש אחדות דעים בנושא זה", אמר. לדבריו, "צריך למצוא דרך רציונלית לעזור לאוקראינה במלחמה. ארה"ב תתמוך בה כפי שהיא תומכת בביטחונה של ישראל".

נתניהו יוזמן לבית הלבן? ביידן האשים: "ממשלתו - הכי קיצונית שראיתי"
אחרי הצהרתו של ארדואן: כך הגיבה גרמניה לצירופה האפשרי של אוקראינה לנאט"ו

החלטתה של ארה"ב לספק לאוקראינה לראשונה פצצות מצרר עוררה ביקורת. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, כמו גם ארגוני זכויות אדם, גינו את השימוש בנשק מסוג זה, שנאסר על ידי יותר מ־100 מדינות. ביידן אמר כי "זו הייתה החלטה קשה". לדבריו, "אוקראינה זקוקה לפצצות המצרר שלנו כדי לעצור את הכוחות הרוסיים, שממשיכים במתקפה הברוטלית".

נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי הודה לביידן על הסיוע הצבאי. "הרחבת יכולות ההגנה של אוקראינה תעזור לנו לשחרר את שטחנו ותקרב אותנו לשלום", ציין.

על פי רוסיה, החלטת ארה"ב היא "הודאה בחולשה". בהצהרה שפרסם משרד החוץ הרוסי נכתב: "העברת פצצות מצרר לאוקראינה היא צעד נואש, שהופך את ארה"ב לשותפה לדבר עבירה למותם של אזרחים כתוצאה מהשימוש בנשק שנוי במחלוקת. הדבר מדגיש את הכישלון של מתקפת הנגד האוקראינית".

שר ההגנה האוקראיני אולכסיי רזניקוב התחייב שקייב תימנע מלהשתמש בפצצות בתוך שטח רוסיה.
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק אמר כי "בריטניה חברה באמנה שאוסרת על ייצור או שימוש בפצצות מצרר, והיא אינה מעודדת את השימוש בהן".

שרת ההגנה הספרדית מרגריטה רובלס אמרה כי "אין לשלוח פצצות מצרר כדי לסייע לאוקראינה".

זלנסקי, שישתתף גם הוא בפסגת נאט"ו ואוקראינה, המשיך בנסיעותיו ברחבי העולם. במהלך ביקורו בטורקיה מסר הנשיא ארדואן לידיו של עמיתו האוקראיני חמישה חיילים אוקראינים שלחמו במריופול, נשבו על ידי הרוסים, ובמסגרת עסקת חילופי שבויים הועברו לטורקיה. בקרמלין טענו כי טורקיה הפרה את ההסכמים בין המדינות בשל כך, וכי נוצרה מתיחות מדינית ביניהן.