נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, השתתף היום (רביעי) באירוע של הקהילה היהודית בניו ג'רזי והתייחס ליחסים הרעועים בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. טראמפ אמר: "נתניהו היה הראשון שהתקשר לביידן כדי לברך אותו אחרי הבחירות, אבל הוא אפילו לא מוזמן עכשיו לבית הלבן".

דבריו של נשיא ארה"ב לשעבר מגיעים בצל ההחמרה ביחסים בין ישראל לארה"ב. הבוקר, הפרשן המדיני תומאס פרידמן כתב בטור דעה ב"ניו יורק טיימס", כי "בארה"ב החלה הערכה מחודשת של היחסים עם ישראל". פרידמן המשיך וכתב על התפוררות האינטרסים והערכים המשותפים. לדבריו, "אחד האינטרסים המשותפים הישראלים והאמריקאים החשובים ביותר היה ההבנה, הפיקציה המשותפת, שהכיבוש של ישראל בגדה המערבית הוא רק זמני ויום אחד יכול להיות פתרון שתי מדינות עם 2.9 מיליון הפלסטינים שם. לכן, ארה"ב לא צריכה לדאוג ליותר מ-500,000 המתנחלים הישראלים כיום. חלק יישארו כשתהיה עסקה של שתי מדינות; אחרים ילכו".

"הערכה מחודשת כזו המבוססת על אינטרסים וערכים של ארה"ב תהיה מכת "אהבה קשה" לישראל, אבל היא הכרחית, לפני שישראל באמת תרד מהפסים. העובדה שביידן מוכן להיכנס בנתניהו לפני הבחירות באמריקה 2024 מעידה על כך שהנשיא שלנו מאמין שיש לו תמיכה לא רק של רוב האמריקאים בזה אלא של רוב יהודי אמריקה ואפילו רוב היהודים הישראלים. הוא צודק בכל שלושת הסעיפים", הוסיף פרידמן.

כזכור, לאחר שביידן נבחר לנשיא בבחירות האחרונות, נתניהו בירך אותו באיחור של 12 שעות. ברכת רה"מ פורסמה בחשבון הטוויטר שלו: "ג'ו, אנחנו מנהלים מערכת יחסים קרובה וממושכת במשך קרוב ל-40 שנה ואני יודע שאתה חבר טוב של ישראל. אני מצפה לעבודה המשותפת עם שניהם, כדי לחזק את היחסים בין המדינות". 

כעבור מספר דקות, נתניהו צייץ ציוץ נוסף, בו הודה לנשיא היוצא דונלד טראמפ. "תודה על הידידות שהראית למדינת ישראל ולי באופן אישי, על הכרתך בירושלים ובגולן, בעמידתך מול איראן, בהסכמי השלום ההיסטוריים ובהבאת הברית האמריקאית-ישראלית לגבהים חסרי תקדים".