עתידו של הארגון הרוסי הצבאי למחצה "כוח וגנר" לא היה ברור מאז שמי שעמד בראשו, האוליגרך יבגני פריגוז'ין פתח במרד נגד צמרת הצבא הרוסי בחודש שעבר. עסקה סודית שנעשתה בין מנהיג שכירי החרב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לוותה בבלבול לגבי מקום הימצאו של פריגוז'ין ובדיווחים מהקרמלין על חילוקי דעות בינו לבין כמה ממפקדיו. אך תקופה זו של "בלבול ומשא ומתן" עשויה להגיע לסיומה, על פי משרד ההגנה הבריטי, שאמר כי "הסדר ביניים לעתיד הקבוצה החל לקרום עור וגידים".

אחרי 18 שנה: אברי גלעד עוזב את רשת ועובר למתחרים
תופתעו לגלות איך הפריט הכי יקר של דנית גרינברג קשור לגרוש שלה

משרד ההגנה הבריטי מסר כי ארגון וגנר העביר 2,000 יחידות של ציוד צבאי כולל טנקים למשרד ההגנה הרוסי ביום רביעי בשבוע שעבר, לפני ש"כוח קטן" של לוחמיו הגיע אתמול למחנה בבלארוס.

במקביל, חלק מקבוצות המדיה החברתית הקשורות לווגנר "חזרו לפעילות" - אם כי הן מתמקדות בפעילות הקבוצה באפריקה.

"בהתבסס על ההודעות האחרונות של פקידים רוסים, המדינה מוכנה ככל הנראה לקבל את שאיפותיו של וגנר לשמור על נוכחותה הנרחבת ביבשת", נמסר ממשרד ההגנה הבריטי.

כזכור, האוליגרך יבגני פריגוז'ין עמד בראש הארגון עד מרד קבוצת וגנר ב-24 בחודש שעבר. בעקבות הפסקת המרד הוגלה פריגוז'ין לבלארוס ובמקומו עתיד להתמנות לראש הקבוצה מפקד חדש, בעוד רבים מהחיילים המשרתים בווגנר עזבו את הקבוצה וחתמו על חוזים בצבא הרוסי הרשמי.