הכטב"מים שהפכו לסיפור הצלחה: משרד ההגנה האוקראיני שיתף בימים האחרונים צילומים המציגים תקיפות כטב"מים, מתוצרת אוקראינה, שהיו מכוונות נגד חיילים רוסים בסמוך לעיר באחמוט. המל"טים הקטנים המכונים "ערפדים", פגעו בחסני נשק ומשוריינים של הצבא הרוסי, ואף הצליחו לחמוק מהלוחמה האלקטרונית של מוסקבה, כך טען סגן ראש הממשלה האוקראיני, מיכאילו פדורוב.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

פדורוב שמשמש גם כשר לטרנספורמציה דיגיטלית של אוקראינה, אמר מוקדם יותר החודש כי "אוקראינה בדרך להיות מובילה בעולם בתחום ייצור הרחפנים". לדבריו, "18 חודשי הלחימה עוררו שינוי גדול בייצור כלי הטיס הבלתי מאוישים באוקראינה, בעוד שנה, תעשיית המל"טים האוקראינית תייצר סוגים שונים של כלי טיס מסוג זה. לפני הפלישה, התעשייה האוקראינית התמקדה בעיקר במטוסי סיור, וכיום ההתמקדות היא במפציצים".

ה"ערפדים", כלי הטיס הבלתי מאוישים מתוצרת אוקראינה, יכולים לשאת מטען של עד 15 ק"ג, ומשמשים בעיקר כדי לפגוע בכלי רכב צבאיים כמו משוריינים וטנקים, ומחסני תחמושת. פדורוב הסביר כי "כל כטב"ם מצויד במצלמה תרמית, כך שהוא יעיל גם בלילה. בקרוב תראו את התוצאות המשמעותיות של הכלים האלו". ביום שני האחרון אף טען כי הצבא האוקראיני הצליח לפגוע ב-33 טנקים רוסיים, 43 כלי רכב משוריינים ו-10 מחסני דלק, הכל תודות ל"ערפרדים".

מוקדם יותר היום, מתקפת מל"טים אוקראינית פגעה במפציץ על-קולי של ספינת הדגל הרוסית מסוג TU-22, שלקחה תפקיד נרחב בהתקפות הטילים המאסיביות על אוקראינה, כך לפי דיווחים ברשת BBC והתקשורת האוקראינית. ממשרד ההגנה הרוסי נמסר בנוסף כי כטב"ם אוקראיני תקף שדה תעופה צבאי באזור נובגורוד שבצפון-מערב המדינה, כתוצאה ממנו פרצה שריפה ומטוס קרב אחד נפגע. בד בבד, נמשכות מתקפות המל"טים האוקראיניות על מוסקבה, כאשר ארבעה כטב"מים יורטו מוקדם יותר במחוזות הבירה ובריאנסק. מדובר בחלק ממתקפת כטב"מים נרחבת לכיוון השטחים הרוסיים בימים האחרונים, בתוכה כאמור מתקפה על בסיס חיל אוויר רוסי.