נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו אמר כי הזהיר את יבגני פריגוז'ין ודמיטרי אוטקין מפני איומים אפשריים על חייהם, והתעקש כי לוחמי כוח וגנר יישארו בבלארוס לאחר מות מנהיגם ברוסיה: "כוח וגנר ישאר בבלארוס כל עוד אנחנו זקוקים להם". 

לאחר מותו של פריגוז'ין, האם קבוצת ואגנר תמשיך להתקיים? נשיא בלארוס: "פוטין לא עשה זאת"
"לפעול נגד לוקשנקו והקרמלין": האיום של קבוצות האופוזיציה בבלארוס

לוקשנקו טען בנוסף כי הוא "לא יכול לדמיין" שפוטין הורה להרוג את פריגוז'ין. עם זאת, הודה כי איננו יודע מי אחראי לנפילתו של המטוס, שהייתה לדבריו "חובבנית וברוטאלית". הקרמלין טען אתמול כי ההשערות לפיהן יבגני פריגוז'ין, מנהיג כוח ואגנר, נהרג בפקודתו הן "שקר מוחלט" וסירב לאשר באופן סופי את מותו, תוך ציון הצורך להמתין לתוצאות הבדיקה. בקרמלין אמרו גם כי לא ניתן לומר אם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישתתף בהלווייתו של פריגוז'ין.

התרסקות המטוס עליו היה מפקד כוח ואגנר יבגני פריגוז'ין (צילום: Ostorozhno Novosti/Handout via REUTERS)
התרסקות המטוס עליו היה מפקד כוח ואגנר יבגני פריגוז'ין (צילום: Ostorozhno Novosti/Handout via REUTERS)

פוטין שלח אתמול את תנחומיו למשפחתו של פריגוז'ין, ושבר שתיקה לאחר שמטוסו של פריגוז'ין התרסק ביום רביעי בערב. פוטין ציטט "מידע ראשוני" שמצביע על כך שפריגוז'ין ומקורביו הבכירים בקבוצת שכירי החרב נהרגו. חוקרים רוסים פתחו בחקירה על מה שקרה, אך טרם הצביעו על החשדות בנוגע להתרסקות המטוס.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר שההאשמה ורבות אחרות כמותה הינן שקריות. "כעת יש הרבה ספקולציות סביב התרסקות המטוס ומותם של נוסעי המטוס, כולל פריגוז'ין. כמובן שבמערב כל הספקולציות האלה מוצגות מזווית ברורה לעין", אמר פסקוב.