נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הודיע הלילה (ראשון-שני) כי יעביר מתפקידו את שר ההגנה האוקראיני אולכסיי רזניקוב ויבקש מהפרלמנט להחליפו ברוסטם אומרוב, שעומד בראש קרן הרכוש של אוקראינה. ההכרזה בוידיאו היא הטלטלה הגדולה ביותר שעובר מערך ההגנה האוקראיני מאז החלה הפלישה הרוסית בפברואר 2022. 

"הרוסים לא האמינו": אוקראינה ממשיכה להפתיע את פוטין במתקפת הנגד
"טיל יום הדין": כך נערכת רוסיה לחדש את מערך הגרעין שלה

רזניקוב, שמונה לתפקיד בנובמבר 2021, הבטיח סיוע צבאי של מיליארדי דולרים לאוקראינה בעקבות המלחמה, אך האשמות רבות נסובו סביב משרדו, אותם כינה כ"הכפשות". רזניקוב לא הואשם באופן ישיר בשחיתות, ועם זאת משרדו נקשר ברצף של שערוריות באשר לרכש של סחורות וציוד עבור הצבא במחירים מופקעים. 

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון זלנסקי פיטר כל ראש הגיוס באוקראינה לאחר האשמות נרחבות נגד קצינים במערכת, כולל לקיחת שוחד והפחדה. משפחתו של ראש גיוס צבאי באודסה אף הואשמה לאחרונה בקניית מכוניות ורכוש בחוף הדרומי של ספרד בעלות של מיליוני דולרים.

בהצהרתו כעת אמר זלנסקי כי הוא מאמין שהמשרד זקוק ל"גישות חדשות ופורמטים שונים של אינטראקציה עם הצבא והחברה האוקראינית בכללותה". עוד ציין המנהיג האוקראיני כי הוא מאמין שהפרלמנט יאשר בקרוב את מינויו של אומרוב בן ה-41, שמילא תפקיד חשוב במשא ומתן על הסכם ייצוא התבואה מהים השחור.