ניצחון ל-BDS בממלכה הבריטית: ממשלת ווילס הודיעה היום (רביעי) כי היא תמליץ לסנד' (הפרלמנט הוולשי) להתנגד להצעת החוק של השר הבריטי, מייקל אנדרו גוב, שמטרתה לאסור כל חרם כנגד ישראל. 

שרת האוצר הוולשית, רבקה אוונס, אמרה כי היא לא יכולה לאשר את הצעת החוק, בזמן שעדיין יש סביבה שאלות בכל הנוגע להתאמה לחוק הבינלאומי, והביעה חשש גם בנוגע לאופן ניסוח החוק ויישומו. ההודעה מגיעה לאחר שהצעת החוק הייתה עדה להתנגדות גם בבית הנבחרים הבריטי בחודש יולי האחרון.

בתוך כך, 'ארגון הסולידריות עם פלסטין' בירך על ההחלטה, ומסר כי "הצעת החוק מתנגדת לחופש הביטוי ולזכותם של הגופים הציבוריים במדינה לקבל החלטות אתיות לגבי השקעותיהם ורכישותיהם". גורם רשמי בארגון מסר כי "כל מי שמודע לאיום של הצעת החוק על החירויות הדמוקרטית, עליו להגביר את הלחץ על הנציגים ולהבטיח שהצעת החוק לא תאושר כשהיא תחזור לפרלמנט הבריטי לקראת הקריאה הבאה".

כבר בשנת 2019 הצהירו במפלגה השמרנית בבריטניה כי בכוונתם לחוקק את החוק הפרו-ישראלי. זאת, בעקבות סדרת הצעות של מועצות מקומיות בממלכה, התומכות בתנועת ה-BDS שפועלת לחרם על ישראל. גוב הצהיר כי "מדיניות החוץ של בריטניה חייבת להיות עקבית, והיא נקבעת אך ורק על ידי הממשלה. זה פשוט שגוי שגופים ציבוריים מבזבזים את זמנם וכספם של משלמי המסים".