סערה בעולם הערבי בעקבות דבריו של יורש העצר הסעודימוחמד בן סלמאן, הלילה (חמישי) לרשת FOX NEWS האמריקאית במהלכה הצהיר לראשונה בקולו כי "בכל יום אנחנו מתקרבים יותר להסכם עם ישראל".

גורמים בארה"ב טוענים: הוצעה לסעודיה ברית הגנה בתמורה לנורמליזציה
סעודיה במסר לישראל: "אין דרך לפתור את הסכסוך ללא מדינה פלסטינית"

בתגובה לדבריו, דובר החמאס חאזם קאסם מסר כי "הנורמליזציה מעודדת את הכיבוש להסלים את התוקפנות שלו נגד עמנו וקדושותינו". במצרים העבירו מסר מעט מפויס יותר. מטעם שר החוץ המצרי סאמח שוקרי נמסר כי "תמיכה ברשות הפלסטינית היא מטרה בסיסית ומשותפת לגורמים בינלאומיים על מנת להציל את פתרון שתי המדינות המחייב נקיטת צעדים ונהלים מעשיים בדרך זו".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כזכור, אתמול דווח באתר Middle East Eye כי נשיא טורקיה תומך בנרמול היחסים בין ישראל וסעודיה בטענה כי מכיוון שאנקרה בעד הפחתת המתיחות באזור. לקראת הפגישה, ציין ארדואן כי "ישראל לא תהנה משלום עד שתקום מדינה פלסטינית בגבולות 1967".  

מנגד, היו בעיקר גולשים שהביעו תמיכה מפתיעה בדבריו של יורש העצר הסעודי. כך לדוגמא,  אדם שהזדהה כאזרח מרוקו כתב בתגובה לפרסום הידיעה בחשבון הטוויטר של אל-ג'זירה: "זה יעשה רק פלאים". גולשת אחרת כתבה: "המזרח התיכון חייב להתקדם שלושה צעדים קדימה". 

כאמור, יורש העצר הסעודי אישר כי "בכל יום אנחנו מתקרבים יותר להסכם עם ישראל", אך הדגיש כי "הסוגייה הפלסטינית חשובה מאוד לסוגיית הנורמליזציה עם ישראל". בפגישה בין נתניהו לביידן, התייחס ראש הממשלה לדרישה הסעודית לכלול מחווה ישראלית לפלסטינים במסגרת הסכם נורמליזציה אפשרי, הדגיש כי יהיה להם חלק בו, אך ביקש מביידן שלא לאפשר להם להוות גורם מרכזי במגעים:  ״ברור שהפלסטינים יהיו חלק מהסכם עם סעודיה, אבל אל תיתן להם זכות וטו בסוגיה הסעודית. תן להם להיות שותפים, אך לא בעלי זכות וטו״.