מלחמת רוסיה-אוקראינה: מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר, מייק פומפאו, התייחס לעבודתו כשר החוץ והקשרים שהיו לו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך נאומו בכנס בניו יורק, במהלכו הוא הזכיר את הצורך בפתרון סכסוכים בערוצים דיפלומטיים.

בכיר לשעבר ב"כוח וגנר" נמלט מרוסיה והגיע לנורווגיה - כך זה הסתיים
"נאלצים ללכת ברגל": מתקפת הנגד האוקראינית מתקדמת גרוע מהמצופה?

"בסך הכל, עשינו עבודה טובה", הוא סיכם את כהונתו במשרד החוץ. כשדיבר על פגישותיו עם המנהיג הרוסי, פומפאו הודה שהם התבדחו לעיתים קרובות על הקג"ב ושירותי ביון נוספים, וכן, על כך שלפוטין יש חזון לשקם את 'האימפריה הרוסית הגדולה'. 

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Kremlin via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Kremlin via REUTERS)

בתוך כך, בארצות הברית דיווחו כי בשדה הקרב רוסיה חיזקה את חיילי הרגלים שלה בקו החזית באזור זפוריז'יה עם יחידות מהכוחות המוטסים שלה. ההיערכות ללחימה קרקעית בקו החזית נתפסת כצעד בעייתי עבור הכוחות המוטסים, הנחשבים ללוחמים המובחרים ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. המהלך הוא האחרון בסדרה של מה שהאנליסטים תיארו ככישלונות עבור חטיבת הצנחנים. 
 
בסוף החודש שעבר, המכון לחקר המלחמה (ISW) כתב ניתוח כיצד רוסיה החלה לפנות יותר ויותר לסניף המוטס לשימוש במספר מקומות באוקראינה בניסיון להגן על עמדות רוסיות מפני מתקפת הנגד המתמשכת של קייב. כתוצאה מהיערכות כזו, הכוחות המוטסים של רוסיה ספגו אבדות כבדות לאורך המלחמה שפתח פוטין בפברואר 2022, כולל אובדן מפקד בכיר בתחילת החודש.