אוקראינה הציעה לבעלות בריתה במערב לתקוף מפעל כטב"מים בלב איראן, סוריה ורוסיה, כך עולה מדיווח שפורסם ב"גרדיאן" הבריטי המתבסס על המסמך סודי לכאורה. 

בארה"ב ידעו טרם הפלישה לאוקראינה? "התבדחנו עם פוטין על 'אימפריה רוסית גדולה'"

על פי הדיווח, אוקראינה דרשה טילים ארוכי-טווח על מנת להוציא לפעול מתקפה מסוג זה, גם במקרה ובעלות בריתה יסרבו לשתף פעולה. עוד דווח כי איראן מתקשה לעמוד בדרישות ובביקוש של רוסיה ולכן החלה לפעיל קו יצור נוסף גם בסוריה ולכן מכן גם בטטרסטן שברוסיה, שם היא מסתמכת על עובדים מקומים.  ב"גרדיאן" מציינים כי במסמך לא מועלות טענות להתנהגות אסורה מצד אותן חברות, וכי הרכיבים מיובאים לאיראן דרך מדינות אחרות כגון טורקיה, הודו, קזחסטן, אוזבקיסטן, וייטנאם וקוסטה ריקה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כזכור, בשבוע שעבר רשת CNN דיווח כי קייב עומדת מאחוריה סדרת מתקפות כטב"מים בסודאן ואף פעלה גם קרקעית נגד RSF שנלחמת בצבא סודן כבר חודשים ארוכים, ומקושרת לפי הערכות ל"קבוצת וגנר". 

ביום שישי האחרון הודיע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן  כי ארצות הברית תעביר לאוקראינה טילים ארוכי טווח מדגם ATACMS MG-400, אותם מבקשת קייב זמן רב. על פי הדיווח, ביידן הודיע לזלנסקי כי אוקראינה תקבל כמות קטנה של הטילים, שיכולים לפגוע במטרות בעומק השטח שנכבש על ידי רוסיה, כולל בחצי האי קרים. עוד דווח כי העברת כמות קטנה של הטילים היא סוג של פשרה בין הגורמים השונים בממשל האמריקאי  ותוצאה של לחץ כבד מאוד על הנשיא ביידן.