לראשונה מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל", נשיא רוסיה ולדימיר פוטין דן היום (שני) בסכסוך הפלסטיני-ישראלי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם מנהיגי איראן, סוריה, מצרים - איברהים ראיסי, בשאר אל-אסד ועבד אל-פתאח א-סיסי, כך דיווח עוזרו של ראש המדינה הרוסית, יורי אושקוב. "היום נקיים חמש שיחות טלפון. הנשיא כבר שוחח עם נשיא סוריה ונשיא איראן", אמר לכתבים.

ביידן: "יש לחסל לחלוטין את ארגון החמאס; כיבוש הרצועה תהיה טעות"
אחרי 9 ימים: אבו מאזן במתקפה על חמאס - ״פעולותיהם לא מייצגות אותנו״
 
בסוכנות הידיעות הרוסית דווח כי פוטין הביע תנחומים בעקבות  מותם של הישראלים וגינה כל פעולה שמכוונת נגד אוכלוסיה אזרחית ומביאה לקורבנות בקרב חפים מפשע. בנוסף, עדכן את נתניהו באשר למגעים שניהל היום  עם המנהיגים של מצרים, איראן סוריה ורש"פ והדגיש את נכונותה של רוסיה לתווך ולפעול למען סיום הסכסוך.

כפי שציין אושקוב, במהלך שיחות הטלפון פוטין "יבטא את עמדתנו ו-"יקשיב לשיקולים הרלוונטיים של עמיתיו". אושקוב ציין כי עמדתה של מוסקבה לגבי המשבר הפלסטיני-ישראלי ידועה. "העיקר עכשיו במצב הזה הוא להפסיק מיד את האש ולהתחיל בתהליך של הסדר מדיני", אמר. "כעת עלינו לנקוט בצעדים אקטיביים וחדים כדי לעצור את ההחמרה הזו".

לדבריו, ברוסיה מאמינים כי המטרה של כל משא ומתן לשלום צריכה להיות יישום נוסחת "שתי המדינות" שאושרה על ידי האו"ם עם הקמת מדינה פלסטינית שבירתה במזרח ירושלים.

עוד ציין אושקוב כי פוטין "עוקב מקרוב אחר ההסלמה חסרת התקדים של הסכסוך הפלסטיני-ישראלי, וכל הנושאים הקשורים לסכסוך זה הם במוקד תשומת הלב של הנשיא".

התערבותו של פוטין מגיעה בצל דיווחים המגיעים היום מגורמים רשמיים באיראן לפיהם חמאס מוכן לשחרר בני ערובה המוחזקים בעזה אך אינו מסוגל לעשות זאת בהפצצות ישראליות. עוד נמסר כי התרחבות אפשרית של המלחמה בין ישראל לעזה מתקרבת לשלב בלתי נמנע וכי הזמן לפתרונות פוליטיים בעזה אוזל. 

כזכור, ביום שישי האחרון פוטין דיבר והציע לתווך בין ישראל וחמאס, זאת תוך שהזהיר מפני מהלך קרקעי של צה"ל ברצועת עזה.