"חרבות ברזל": בצל המשך הלחימה ברצועת עזה וההכנות לתמרון הקרקעי שצפוי להגיע בהמשך המערכה, נמשכות גם המחאות נגד ישראל ברחבי העולם.  היום (שישי) התקיימה באוניברסיטת ניו יורק מחאה פרו-פלסטינית שבה קראו המפגינים "אנחנו לא רוצים שתי מדינות, אנחנו רוצים את הכל".

בהפגנה שבה השתתפו כמה עשרות בני אדם, הונפו דגלי הרשות הפלסטינית, ושלטים שקראו "לסיים את הכיבוש הישראלי" ו"ישראל אשמה ברצח עם". במהלך השבועיים האחרונים התגברו ברחבי הארה"ב הקריאות נגד ישראל, כשרק לאחרונה התקיימה בטיימס סקוור בניו יורק הפגנת ענק נגד ישראל, ובה קראו "התנגדות מוצדקת", "אינתיפאדה גלובלית" ו"לרסק את המדינה הציונית המתנחלת". כמו כן, המפגינים דרשו להפסיק את הסיוע האמריקאי ל"אפרטהייד של ישראל", ואחד מהם אף הניף צלב קרס.

בתוך כך, האוכלוסייה הפלסטינית בארה"ב זעמה ביממה האחרונה על הנשיא ג'ו ביידן, לאחר שהצהיר כי הוא מפקפק בנתונים של משרד הבריאות הפלסטיני בעניין מספר ההרוגים ברצועת עזה. דבריו של ביידן גרמו לזעם רב בקרב האוכלוסייה המוסלמית והערבית ברחבי ארה"ב, כשארגון "המועצה ליחסים אמריקניים-אסלאמיים" (CAIR), הארגון הגדול ביותר לקידום זכויות מוסלמים, דרש מהנשיא התנצלות בעקבות "ההצהרות המזעזעות".

הארגון מסר כי "התקיפות הישראליות בעזה הן רצח עם מכוון לכלל האוכלוסייה הפלסטינית - פקידי ממשל בארה"ב שותפים לטיהור האתני של עזה, אלא אם יתערבו". עבדאללה חמוד, ראש העיר הערבי הראשון של דירבורן, מישיגן, ביתה של האוכלוסייה המוסלמית הגדולה ביותר לנפש בארה"ב, גינה את התמיכה של ביידן בישראל: "בני משפחתנו הלכודים בעזה זכו להתעלמות ממי שבחרנו שייצגו אותנו, הקריאות שלנו להפסקת אש תבעו בתופי המלחמה".