בעיצומה של מלחמת "חרבות ברזל" ברצועת עזה נגד ארגוני הטרור, משרד הפנים הגרמני הודיע היום (חמישי) כי יאסור "פעילות אוהדת" חמאס במדינה, שכבר הוכרז כארגון טרור במדינה. כמו כן, המדינה גם תאסור את פעילותו של הארגון "סמידון", הזרוע הבינלאומית של החזית העממית לשחרור פלסטין.

בתוך כך, שרת הפנים של גרמניה הצהירה: "אסרתי היום לחלוטין את פעילותו של ארגון הטרור חמאס שמטרתו העיקרית היא השמדת מדינת ישראל". כאמור, גם פעילותו של ארגון "סמידון" ייפסק, כשלדבריה, הרשת הבינלאומיות פועלת במסווה של קבוצת סולידריות לאסירים להפצת תעמולה אנטי-ישראלית ואנטישמית. השבוע, קנצלר גרמניה אולף שולץ, התייחס לידיעה על מותה של שני לוק, שנחטפה לעזה ונרצחה, ואמר: "החדשות על המוות של שני לוק נוראיות. זה מראה את הברבריות של חמאס. חייבים למצות איתו את הדין".

הפגנה פרו פלסטינית בגרמניה (צילום: AFP via Getty Images)
הפגנה פרו פלסטינית בגרמניה (צילום: AFP via Getty Images)

כזכור, ישראל הכריזה על סמידון ב-2021 כארגון טרור אשר מהווה את הזרוע הבינ"ל של החזית העממית לשחרור פלסטין. מוקדם יותר השנה, פלטפורמת מימון אמריקאית חסמה את האפשרות לבצע תרומות בכרטיסי אשראי לארגון. 

"Alliance For Global Justice", עמותה אמריקאית מאריזונה, הודיעה כי חברה שסולקת עבורה תרומות Salsa Labs חסמה את שירותיה, מכיוון שאיפשרה להעביר דרכה תרומות לארגון סמידון, אשר הוגדר ע"י משרד הביטחון של ישראל בשנת 2021 כארגון טרור. "אנחנו לא יכולים לקבל תרומות אונליין כרגע", נכתב באתר של העמותה (AFGJ) וגם באתר התרומות הייעודי של הארגון סמידון.

הארגון, שאינו רשום כיישות בארה"ב, מפנה את תומכיו לשלוח למשרדי AFGJ צ'קים עקב חוסר היכולות לקבל תרומות ברשת. עד לחסימה, התקיים מצב בו מתאפשרת תרומה המוכרת במס לאזרחים אמריקאים שיתרמו לארגון שישראל מגדירה אותו כארגון טרור. 
 
סמידון, שמנהיגו הוא פעיל בכיר של ארגון הטרור החזית העממית (חז"ע), ח'אלד בארכאת, השתמש בעמותה האמריקאית כדי לקבל תרומות מרחבי העולם ולממן את פעילותו, ואף לסייע במימון פעילות ארגוני דלגיטמציה אחרים, כמו הארגון הצרפתי Collectif Palestine Vaincra (CPV).