בצל המשך המלחמה בעזה, מתגברות המחאות הפרו-פלסטיניות בארה"ב ובאירופה, כשהעיר לונדון, האהובה על התייר הישראלי, הפכה למוקד מרכזי לקול האנטי-ישראלי בחודש האחרון. ה"טלגרף" הבריטי דיווח הלילה (בין שני לשלישי) כי מפגינים פרו-פלסטינים דורשים לקיים עצרת ב"יום שביתת הנשק", המצוין בבריטניה כיום הזיכרון לחיילים שנפלו במלחמות.

בתוך כך, המשטרה הבריטית פנתה למארגני המחאה וביקשה לבטל את האירוע המתוכנן, לאור החשש הגובר מאירועי אלימות קשים, כשממול צפויים להתכנס חיילים בריטים משוחררים כדי להנציח את החיילים הבריטים שנפלו במלחמות. להערכת המשטרה הבריטית, שפנתה גם לשר הפנים כדי שיאסור את העצרת, יותר מ-70 אלף בני אדם צפויים להשתתף בעצרת הפרו-פלסטינית במרכז לונדון ביום שבת הקרובה. 

הפגנה פרו פלסטינית בלונדון (צילום: שחר שקלש)
הפגנה פרו פלסטינית בלונדון (צילום: שחר שקלש)

על פי הדיווח, קצינים בכירים במשטרה הבריטית "עוקבים מקרוב אחר המצב המתפתח", אך מאמינים כי אין סיבה מוצקה לבטל את העצרת המתוכננת בבירה הבריטית. לטענתם, "פנינו לגורמים הרשמיים לבטל את העצרת על רקע החשש לאלימות ואי סדר במקום, המסר שלנו למארגנים הוא שישקלו שוב את קיום העצרת, זהו לא יום מתאים לקיים אותה בלונדון".

כאמור, ממול העצרת האנטי ישראלית, צפויים להתאסף חיילים בריטים משוחררים על מנת לקיים טקס זיכרון לזכר החיילים שנפלו. החשש העיקרי במשטרה הבריטית הוא בעיקר מאוהדי כדורגל קיצוניים, אשר יגיעו למקום על מנת לפגוע במשתתפי העצרת. גורם בכיר לשעבר ששירת עשרות שנים במשטרה בלונדון אמר: "לא אתפלא אם ככל שיעברו הימים, המתח רק יעלה, אולי ככל שיעבור הזמן יבינו שצריך לתת הוראה מלמעלה לבטל את העצרת המתוכננת. אך אם המשטרה תצליח לשכנע את שר הפנים לאסור את העצרת, עדיין ניתר לערער על כך בבית המשפט".