בקרב הדמוקרטים בארה"ב הולכת וגוברת החרדה לגבי מצבו של מסע הבחירות מחדש של הנשיא ביידן, כך פורסם הבוקר (שלישי) ב"וושינגטון פוסט". לפי הדיווח, במחנה הדמוקרטי מודאגים מכך שביידן הצוות הפוליטי שלו מתעלמים מסימני אזהרה, ואינם נוקטים בפעולה על רקע הסימנים ההולכים וגדלים כי ביידן צפוי לעמוד בפני מירוץ קשה נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

דיווח: ״ביידן מנהל דיונים על המדיניות ליום שאחרי נתניהו״

"אני מודאג", אמר הסנאטור הדמוקרטי ריצ'רד בלומנטל בראיון לוושינגטון פוסט. "הייתי מודאג לפני המספרים האלה. אני מודאג מהאמינות הבלתי מוסברת שיש לדונלד טראמפ למרות כל כתבי האישום, השקרים והעוולות המדהימות".

כמה מבעלי בריתו של ביידן טוענים שמכיוון שהסקרים האחרונים נערכו בעיצומה של המערכה הצבאית של ישראל בעזה, התוצאות מציירות תמונה שצפויה להשתנות. ביידן תמך בכניסתה של ישראל, אבל צעירים, שחורים וליברלים דמוקרטים רבים מתנגדים ללחימה בלהט.

הפגנה פרו-פלסטינית בוושינגטון, ארה''ב (צילום: רויטרס)
הפגנה פרו-פלסטינית בוושינגטון, ארה''ב (צילום: רויטרס)

אחרים טוענים שחלק גדול מהפגיעות של ביידן קשורה לגילו, 80, ולמראה החיצוני שלו לפעמים, שקשה יותר לטפל בהם. טראמפ, בן 77, צעיר מביידן רק בשלוש שנים, אבל סקרים מראים שגילו באופן קבוע פחות חשוב.

קליף אולברייט, מייסד שותף של Black Voters Matter Fund, אמר שמצביעים שחורים רבים, במיוחד צעירים יותר, התאכזבו מהמדיניות של ביידן, במיוחד בנוגע לחובות סטודנטים - המאמצים שלו לסלוח ללווים בוטל על ידי בית המשפט העליון - ותמיכתו הנלהבת בישראל. אולברייט חזה שמצביעים שחורים רבים עדיין יתמכו בביידן, אבל הוא אמר שהנשיא מסתכן בכך שהוא יאבד חלק מכוחו. 

מסקרים שפורסמו לאחרונה ב"ניו יורק טיימס" עלה כי 22% מבין המצביעים השחורים במדינות המפתח המתנדנדות מביעים תמיכה בטראמפ, לעומת 8% בלבד בשנת 2020.

התוצאות, כאמור, הגבירו את רמות החרדה בקרב הדמוקרטים. "רמת השיחות על כך היא בעוצמה שלא ראיתי בעבר", אמר אסטרטג דמוקרטי שביקש לשמור על אנונימיות בשיחה עם "וושינגטון פוסט". 

"ברור שעם צעירים ועם קהילות הליבה השחורות שלנו, אנחנו יודעים שיש הרבה עבודה לעשות", אמר אחד מיועציו הפוליטיים של ביידן, שביקש גם הוא לשמור על אנונימיות. "אנחנו צריכים להיות בטוחים שאנחנו מגיעים לבוחרים האלה".