הקרבות האחרונים בצפון של כוחות צה"ל מול חיזבאללה מבטאים באופן מובהק עליית מדרגה נוספת בפעולות העוינות מצד ארגון הטרור, וישראל, כך נראה, תידרש כבר בזמן הקרוב לעלות מדרגה במדיניות התגובה כלפי הארגון, לנוכח ההסלמה בזירה הצפונית במקביל ללחימה בעזה.

האם אפשר להרחיק את חיזבאללה מעבר לליטני? התחזית הפסימית
מומחה מסביר: מהן הסיבות בגינן נסראללה "לא שש אליי קרב"?

"חיזבאללה מסוגל להרוס את ישראל, לשלוח אותה לתקופת האבן", איים סאדק אל-נבולסי, בכיר מארגון הטרור, במהלך ריאיון לתקשורת הערבית. לדבריו, אמריקה חוששת מחיזבאללה. "אם ארצות הברית תתערב בשם ישראל - חיזבאללה, הארגונים הפלסטינים והחות'ים יתמקדו בפגיעה בבסיסיה ובנושאות המטוסים שלה". 

כזכור, בעקבות מתקפת הטרור של חמאס על ישראל, עיבתה ארה"ב את כוחותיה ברחבי המזרח התיכון, ושלחה שתי נושאות מטוסים עם כ-7,500 חיילים על כל אחת מהן למזרח התיכון, כאשר בנוסף נשלחו לאזור ספינות אמפיביות עם אלפי נחתים. מלבד זאת, הועמדו 2,000 לוחמים במצב של כוננות מוגברת. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

איומי הבכירים בחיזבאללה לא פוסקים בעת האחרונה, זאת לצד נאומיו של המנהיג חסן נסראללה. מפקד שטח בכיר בארגון שוחח עם העיתון הבריטי "הטיימס" והזהיר כי "אם נרגיש שיש אפילו סיכוי של 50% שחמאס עלול להתמוטט לחלוטין, אנחנו נצא למלחמה נגד ישראל".

מפקד השטח הבכיר, שהוזכר בריאיון כ"עלי", אמר כי "זה מרגיש שהמלחמה באה לכאן, היא תהיה כאן בקרוב". לדבריו, "הייתי בקרבות מול הצבא הישראלי כל חיי, אנחנו מוכנים לחלוטין לסגור את הפרק האחרון של המלחמה שלנו עם ישראל, אם נקבל את הפקודה הזו". עוד אמר כי "הישראלים כבר מדברים על שליטה מוחלטת בעזה, אם אנחנו, כחיזבאללה נרגיש שיש סיכוי שחמאס יתמוטט, אנחנו נצא למלחמה", ומהדהד את נאומו של נסראללה מהשבוע שעבר.