ברשת "פוקס" האמריקאית דווח היום (חמישי) כי בכיר חמאס קרא לאחרונה למוסלמים לתקוף "אינטרסים אמריקאיים" ברחבי העולם כמחאה על תמיכת ממשל ביידן בישראל.

40 מדינות וארגונים בינ"ל חתמו על הצהרה משותפת המגנה את מתקפת הטרור של החמאס

"כאשר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן מצדיק את ההרג של נשים וילדים בעזה", אמר לאחרונה סאמי אבו זוהרי, ראש החלקה המדינית של חמאס בחו"ל, "בני האומה שלנו צריכים לומר לו 'אתה האויב בדיוק כמו נתניהו, ואתה חייב לשלם את המחיר בדיוק כמוהו'", הוסיף.

זוהרי אמר את הדברים בתחילת החודש ברשת הטלוויזיה של חמאס בעזה, לאחר סיום ההפוגה שהובילה לעסקת שחרור חלק מהחטופים, והם תורגמו על ידי מכון ממר"י ופורסמו ברשת החדשות האמריקאית פוקס. 

ג'ו ביידן (צילום: מירים אלסטר, פלאש 90)
ג'ו ביידן (צילום: מירים אלסטר, פלאש 90)

בדבריו ניסה אבו זוהרי לגייס תמיכה מצד מוסלמים ברחבי העולם בחמאס וקרא להם להפגין ואף לבצע פיגועים. "אם אומתנו חושבת שהמעשים ההרואיים של הזרוע הצבאית בעזה משחררים אותה מאחריותה, זו תפיסה מוטעית שצריך לזנוח", המשיך, "עכשיו תורם של המוסלמים בעולם לעצור את המלחמה הזאת. אנחנו זקוקים למעשי אלימות שלהם נגד האינטרסים האמריקאיים והבריטיים בכל מקום. נגד האינטרסים של כל המדינות התומכות בישראל".

ה-FBI אמר לפוקס בתגובה לדיווח כי אנשיו "עוקבים בקפידה אחר איומים על הביטחון הציבורי האמריקאי במהלך עונת החגים הקרובה, מתוך הנחה שהאיומים הללו עתידים להתגבר בעקבות המלחמה".