לקראת עסקה נוספת? העיתון אלאח'באר הלבנוני דיווח היום (שבת) אודות דרישות ארגון הטרור חמאס עבור משא ומתן נוסף עם ישראל למען שחרור חטופים, אולם הפעם נראה כי חמאס הקשיח בהרבה את עמדותיו.

צה"ל למצרים: יש להתפנות מאזור מעבר רפיח, לא אחראיים לשלום כוחותיכם
חמינאי קורא לחרם כלכלי; בכיר איראני במסר מאיים לישראל

בין הדרישות, דווח כי ארגון הטרור דורש הפסקה מיידית של הלחימה ונסיגה מיידית של כוחות צה"ל מכל שטחי הרצועה. בנוסף, דרש חמאס לפתוח את המעברים והכנסת סיוע לכל האזורים ברצועת עזה. במקרה של פתיחת משא ומתן לא ישיר בנוגע לכלל החטופים, הפלגים הפלסטינים ישחררו את כל החטופים הישראלים בתמורה לכך שישראל תשחרר את כל האסירים הפלסטינים, בהתאם לעיקרון "הכל בתמורה להכל". 

יחיא סינוואר (צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90)
יחיא סינוואר (צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90)

כמו כן, חמאס אף דורש להתחיל במגעים פנים פלסטינים בחסות מדינה ערבית, שמטרתם הקמת ממשלת אחדות לאומית פלסטינית ברצועה שייוצגו בה הפלגים של אש"פ והפלגים של "ההתנגדות הפלסטינית", במסגרת ארגון מחדש של "הבית הפלסטיני" כלשונם.

בתוך כך, השבוע דווח כי השיחות שמתקיימות בין חמאס לישראל עלולות להוביל לקרע פנימי בתוך ארגון הטרור, שכן ההנהגה המדינית של חמאס בדוחא מנהלת את המגעים במנותק מהזרוע הצבאית שנמצאת בעזה. יותר מכל, מי שנותר מחוץ לשיח החריג הזה – המתקיים בין שתי התנועות הפלשתיניות היריבות – הוא יחיא סינוואר, שלא שותף למהלך כלל וייתכן שיבודד.