שר החוץ הבריטי החדש דיוויד קמרון הזהיר בראיון ל"טלגרף" כי מדינתו לא תסבול "פעילות זדונית" של איראן על אדמת בריטניה. בראיון העיתונאי הראשון שלו מאז חזר לממשלה, תיאר שר החוץ את חמאס, החות'ים וחיזבאללה כ"שלוחים" של איראן התורמים לרמה "קיצונית ביותר" של "סכנה וחוסר ביטחון" ברחבי העולם.

לקראת מלחמה אזורית? פרטים חדשים על השיתוף פעולה בין איראן לחות׳ים
מלחמת עולם שלישית במים? התגובה של איראן לכוח הבינלאומי של ארה״ב

בהחרפה משמעותית של הטון הבריטי, ראש הממשלה לשעבר ציין שעל איראן לקבל "מסר ברור להחריד שהסלמה זו לא תעבור בשתיקה". הוא התחייב שבריטניה תעבוד עם בעלות בריתה כדי "לפתח מערך של אמצעי הרתעה חזקים ביותר" נגד טהראן.

בליל שישי, ארצות הברית הצביעה על מודיעין המראה שאיראן "מעורבת עמוקות" בתכנון התקפות חות'ים על כלי שיט מסחריים בים סוף. ההתקפות כבר גורמות להפרעה כבדה בשרשראות האספקה ברחבי אירופה.

הלורד קמרון גם הציג "ראיות נוספות" ל"איום בלתי נסבל שהמשטר האיראני מציב על חייהם של עיתונאים בבריטניה", לאחר שהתברר שמרגלים איראנים הציעו 150,000 לירות שטרלינג כדי לרצוח שני מגישי חדשות בערוץ דובר פרסית בלונדון.

הטלגרף חשף ששר החוץ זימן את הדיפלומט הבכיר ביותר של איראן בבריטניה למשרד החוץ ביום שישי האחרון "כדי להבהיר שאיומים אלה לא יעברו בשתיקה". בתוך כך, מתחילת השנה, היו יותר מ-15 איומים של המשטר האיראני לרצוח אזרחים בריטים.

האזהרה של הלורד קמרון לטהראן מסמלת דאגה גוברת בממשלה מהתוקפנות של איראן והקבוצות הנתפסות כפועלות בשמה, הן במזרח התיכון והן ברחבי העולם, כולל כאמור בבריטניה.

קמרון הודה שסיוע כלכלי שנשלח בעבר לעזה שימש את חמאס לבנות מנהרות או ל"דברים גרועים יותר", אך התעקש שהאספקה הנוכחית של הסיוע הממתין למשלוח הוא "מזון, מים, תרופות, מחסה".

קמרון הגדיר את האיום האיראני כאחד מאותם "משברים" משמעותיים היוצרים "תקופה קשה במיוחד עבור העולם", יחד עם מלחמת רוסיה-אוקראינה, הסכסוך במזרח התיכון, התעצמות הטרור ושינוי האקלים.

הוא אמר: "איראן היא השפעה זדונית לחלוטין באזור ובעולם - אין ספק בכך. יש לך את החות'ים, יש לך את חיזבאללה, יש לך המיליציות האיראניות בעיראק שתקפו בסיסים וכוחות בריטיים ואמריקאים. וכמובן, יש לך את חמאס. אז יש את כל השלוחים האלה, ואני חושב שחשוב מאוד שראשית, איראן תקבל מסר ברור ביותר שהסלמה מעין זו לא תעבור בשתיקה. אנחנו צריכים לעבוד עם בעלות בריתנו כדי לפתח מערך חזק של אמצעי הרתעה נגד איראן, וחשוב שנעשה זאת. רמת הסכנה וחוסר הביטחון בעולם נמצאים ברמה גבוהה במיוחד בהשוואה לשנים ועשורים קודמים, והאיום האיראני הוא חלק בלתי נפרד מהתמונה הגדולה".