גורמים רשמיים בפנטגון גיבשו תוכניות מפורטות לתקיפת בסיסי טילים ומל"טים של החות'ים בתימן, כך דיווח היום (שני) עיתון ה"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, בכמה מהמתקנים נראו סירות מהירות מהסוג ששימש לתקיפת כלי השייט של חברת הספנות "מארסק", שהודיעה הבוקר שהיא עוצרת את מעבר כלי השיט שלה בים האדום לאחר שאמש הותקפה ספינה שלה על ידי החות'ים, שירו טיל בליסטי משטח תימן.

אנחנו שוקעים בבוץ העזתי, צריך לחשב מסלול מחדש | יצחק בריק
"תתבייש לך": לוחם צה"ל נכנס למנהרות חמאס והעביר מסר לסינוואר | תיעוד

מפקדים בכירים בפנטגון לוחצים לפעולה אגרסיבית יותר נגד המיליציות הפרו-איראניות שתוקפות כוחות אמריקאים במזרח התיכון. עם זאת, קיים חשש מסוים שתקיפות כאלה ישחקו לידיה של איראן.

תקיפת מחסן הטילים של החות'ים (צילום :רשתות ערביות)
אתמול דיווח ה"טיימס" הלונדוני כי בריטניה מתכוננת לצאת למתקפות מתואמות עם שותפים נגד החות'ים. על פי הדיווח, בריטניה תצטרף לארצות הברית ואולי למדינה אירופית כדי לשגר טילים לעבר מטרות החות'יות.

בתוך כך, דובר החות'ים הודה כי "כוחות האויב האמריקנים תקפו שלוש סירות והרגו 10 מכוחותינו", והוסיף כי "תנועות אמריקאיות בים האדום להגנה על ספינות ישראליות לא ימנעו מתימן למלא את תפקידה. הכוחות המזוינים של תימן מחדשים את עצתם לכל המדינות לא להיגרר לתוכניות אמריקאיות שמטרתן להצית את הים האדום".

עוד איים, כי "הכוחות התימנים לא יהססו להתעמת עם כל תוקפנות נגד ארצנו ואנשינו. תנועות הכוחות האמריקאים בים האדום להגנה על ספינות ישראליות לא ימנעו מאיתנו לתמוך בעמנו בעזה".